همشهری آنلاین: دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی به دنبال نامزد واحد هستند و اگر اصولگرایان به نامزد واحد نیندیشند رأی آنان شکسته خواهد شد و رقبا شانس پیروزی بیشتری خواهند داشت.

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ‌در گفت‌‌وگویی مشروح بر محورهایی نظیر تحقق ائتلاف بزرگ اصولگرایان با محوریت روحانیت، معرفی رقبای جدی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، عدم کناره‌گیری نامزد حزب مؤتلفه به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی و ... اشاره کرد که گزیده آن به نقل از فارس در ادامه آمده است.

  • وحدت اصولگرایان: مسیری که در جریان اصولگرایی احتمال موفقیتش بیشتر خواهد بود این است که در مرحله نخست نامزدهای اصولگرا به صورت نماینده یک تشکل، یا به شکل ائتلاف‌های محدود وارد عرصه انتخابات شوند. اصولگرایان ضمن اینکه می‌توانند حق داشته باشند نامزد معرفی کنند باید از هم‌ اکنون به یک ائتلاف بزرگ بین اصولگرایان بیندیشند، تحقق این ائتلاف بزرگ فقط با محوریت روحانیت شکل می‌گیرد و اینکه انتظار داشته باشیم در ائتلاف بزرگ اصولگرایان بدون روحانیت به جمع‌بندی برسند این اتفاق نخواهد افتاد اما اگر این ائتلاف با محوریت روحانیت محقق شود معتقدیم اصولگرایان برای کاهش تعداد نامزدها و رسیدن به یک نامزد واحد توفیق بیشتری خواهند داشت.
  • رقبای اصولگرایان در انتخابات: میدان انتخابات را خالی از رقبای جدی برای اصولگرایان احساس نمی‌کنم، یک عده اصلاح‌طلبان هستند که رقیب جدی اصولگرایان خواهند بود البته آن دسته از اصلاح‌طلبانی که بین آنان و جریان فتنه مرز وجود دارد، برای حضور در انتخابات مشکلی ندارند در غیر این صورت فتنه‌گران شناخته شده حق ورود به انتخابات را ندارند. شرط دیگر آنان برای حضور در انتخابات این است که نظام، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشند. رقیب دیگر اصولگرایان، جریان انحرافی است که این جریان برخلاف چیزی که روزنامه ایران عنوان می‌کند که یک جریان موهوم است، وجود دارد و در انتخابات مجلس هم به دنبال تشکیل مجلس با دوم سوم اعضا بود که این طور نشد.
  • پیش بینی آمدن اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی با نامزد واحد: اصلاح‌طلبان و جریان انحرافی به دنبال نامزد واحد هستند و اگر اصولگرایان به نامزد واحد نیندیشند رأی آنان شکسته خواهد شد و رقبا شانس پیروزی بیشتری خواهند داشت.
  • اظهارنظر حبیبی درباره کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی : پیش‌بینی می‌کنم آقای هاشمی وارد مقوله نامزدی انتخابات آینده نشود و اظهارنظر مثبتی هم از سوی آقای هاشمی به صورت احتمالی گفته نشده و طرفداران ایشان هم اظهار‌نظر قطعی نکردند بلکه در مورد نیامدن ایشان اظهار‌نظر کردند.اما نامزد موتلفه به نفع آقای هاشمی کنار نمی‌رود اما به نفع نامزد نهایی اصولگرایان به راحتی کنار می‌رود.
کد خبر 204628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز