همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کانادا می‌گوید، فلسطینی‌ها در صورت استفاده از جایگاه جدید خود در سازمان ملل برای پیگرد قضایی اسرائیل در دادگاه بین‌المللی جنایی، با «پیامدهایی» از سوی اوتاوا مواجه خواهند شد.

کانادا

به گزارش پرس تی وی: جان برد، روز یک‌شنبه (۳ مارس، ۱۳ اسفند) در جمع هزاران لابی «کمیته روابط عمومی اسرائیل و امریکا» (آیپک، AIPAC) و اعضای دولت امریکا، این اظهارات را مطرح کرد.

وزیر خارجه کانادا گفت: «ما از ابتدای امر به صراحت بیان کردیم که اقدامات بیشتر، مانند آن‌چه در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) دیدیم، مانند آن‌چه در سازمان ملل، به ویژه در دادگاه بین‌المللی کیفری مشاهده کردیم، مواردی خواهد بود که به طور قطع، تبعاتی را در روابط ما با حکومت فلسطینی درپی خواهد داشت.»

اظهارات وزیر امور خارجه کانادا با استقبال شدید حضار مواجه شد و بار دیگر ابراز خرسندی آنان را از سیاست حمایتی دولت استفان هارپر، نخست وزیر کانادا از اسرائیل، آشکار کرد.

اوتاوا که با تلاش نوامبر ۲۰۱۲ میلادی فلسطین برای ارتقای جایگاه خود در سازمان ملل از «ماهیت ناظر غیرعضو» به «کشور ناظر غیرعضو» مخالفت می‌کرد، بارها تشکیلات خودگردان فلسطین را از هرگونه اقدام قانونی علیه رژیم تل‌آویو در دادگاه بین‌المللی جنایی، بر حذر داشته است.

کانادا همچنین اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی، با تلاش فلسطین برای عضویت در یونسکو، مخالفت کرد.

مقامات فلسطین اعلام کرده‌اند، به منظور جلوگیری از روند غیرقانونی ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین‌های اشغال شده فلسطین، علیه رژیم تل‌آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) اقامه دعوی خواهند کرد.

کد خبر 204325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز