گروه اجتماعی: رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شد.

براساس اخبار منتشر شده محمدباقر هداوند، به‌عنوان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، انتخاب شده‌است. هداوند، از مرداد سال 89تا شهریور 91سرپرست سازمان بیمه خدمات درمانی بود و با ادغام این سازمان در سازمان بیمه سلامت ایرانیان عضو هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت شد. سازمان بیمه سلامت از شهریور‌ماه کارش را رسما آغاز کرد و نخستین مأموریتی که برای آن تعریف شده بود، توزیع دفترچه‌های درمانی یکسان برای تمام جمعیت کشور بود، اما سازمان‌های بیمه‌گری که می‌بایست برای انجام این کار با سازمان بیمه سلامت همکاری می‌کردند، عملا سرباز زدند و مأموریت نخست به انجام نرسید.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است:برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایرانیان اگر درست و براساس قانون پیش برود، به راحتی قابل اجراست، ولی متأسفانه به‌نظر می‌رسد که در دولت محترم عزم و اراده جدی برای اجرای قانون وجود ندارد. در قانون تأکید شده که تا پایان سال 90باید این سازمان تشکیل شود، اما می‌بینیم که سازمان بیمه سلامت در نیمه‌سال 91تشکیل شد و از هر نظر از آنچه در قانون پیش‌بینی شده عقب است.

او تأکید کرد:17سازمان بیمه‌گر می‌بایست برای اجرای وظایف سازمان بیمه سلامت با آن همکاری کنند، اما این سازمان‌ها حاضر نیستند که زیر سیطره سازمان بیمه سلامت قرار بگیرند و از اجرای قانون سرپیچی می‌کنند، اگر یک دولت قانونگرایی باشد ما دیگر شاهد این نوع سرپیچی‌ها نیستم، ‌بالاخره بسیاری از این سازمان‌ها دولتی هستند واز بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند و نباید از قوانین تخلف کنند. شهریاری با تأکید بر اینکه مردم از تبعیضی که در خدمات درمانی وجود دارد به ستوه آمده‌اند، توضیح داد:اگر سازمان بیمه سلامت بتواند به وظایفش عمل کند، تبعیض‌ها از بین می‌رود.

چیزی که همیشه مردم را رنج می‌دهد بی‌عدالتی‌های موجود در حوزه درمان است. سید عبدالله عمادی که در شش ماه‌گذشته سرپرستی این سازمان را برعهده داشت، مهم‌ترین مأموریت سازمان بیمه سلامت را ساماندهی بیمه پایه درمان می‌دانست و گفته بود: مشکلی که هم‌اکنون در بخش درمان دیده می‌شود دخالت بیمه‌های مکمل در وظایف بیمه‌های پایه است که با ابلاغ بسته پایه درمان مرز میان تعهدات بیمه پایه و مکمل مشخص می‌شود.

کد خبر 204324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز