همشهری آنلاین: دادستان کل امریکا از رد احتمال اینکه حملات پهپادی در داخل این کشور و برای کشتار شهروندان استفاده شود، خودداری کرده است.

هولدر- آمریکا

به گزارش پرس تی وی: اریک هولدر، دادستان کل ایالات متحده امریکا اعلام کرد که ممکن است در شرایط اضطراری در درون مرزهای امریکا بر علیه شهروندان این کشور از حملات پهپادی استفاده شود.

وی این اظهارات را طی بیانیه‌ای در پاسخ به پرسش رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه بیان کرد. پاول روز سه‎شنبه (۱۵ اسفند، ۵ مارس) از وزارت دادگستری درباره اینکه آیا اوباما برای صدور دستور حملات پهپادی به یک شهروند امریکایی در داخل این کشور اجازه قانونی دارد یا خیر، سوال کرد.

پاول اظهار کرد که «خودداری دولت از رد احتمال انجام حملات پهپادی علیه شهروندان امریکایی در خاک این کشور فراتر از ترسناک است... این امر به منزله توهین به حقوق اساسی تمامی امریکایی‌ها است.»

این در حالی است که بر پایه گزارش‌ها دست کم سه امریکایی از جمله انور العولقی، عبدالرحمان پسر ۱۶ ساله وی و سمیر خان به واسطه حملات پهپادهای امریکایی در یمن کشته شده اند.

امریکا از هواپیماهای بدون سرنشین خود در بیشتر کشورها از جمله کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان و سومالی استفاده می‌کند. واشنگتن مدعی است که حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور صرفا تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد ولی این درحالی است که بر اساس گزارش منابع محلی مشخص شده که این حملات عمدتا به کشته شدن غیرنظامیان منجر می‌شوند.

دانشکده حقوق دانشگاه استنفورد و دانشگاه نیویورک در سپتامبر سال ۲۰۱۲ طی گزارشی درباره اثراتی که این حملات پهپادی بر زندگی مردم عادی در مناطق قبیله نشین پاکستان دارد، هشدار دادند.

در این گزارش آمده است که «شمار اهداف اصلی که در این حملات کشته شده اند در مقایسه با تلفات کلی بسیار ناچیز و در حدود ۲ درصد است.»

کد خبر 204315
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز