چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بقایای شتری غول‌پیکر و باستانی به تازگی در منطقه‌ای کاملا غیر بیابانی و قطبی کشف شده‌است.

بر اساس گزارش دیسکاوری، این بقایا، دورافتاده‌ترین بقایای شتر شمالی است که به تازگی در جزیره السمر کشف شده‌است. به نظر می‌آید این شتر علاوه بر مکان عجیبی که در آن کشف شده‌، از ویژگی‌های شگفت انگیز دیگری نیز برخوردار است، برای مثال 30 درصد بزرگتر از شترهای امروزی است. اگر بخواهید ابعاد آن را در مقیاس انسانی بیان کنید باید انسانی را با قد 2.43 متر در نطر بگیرید!

به گفته محققان موزه طبیعت کانادا، استخوان‌های کشف شده اولین نشانه‌ها از وجود شترها در ارتفاعات مناطق قطبی است و محدوده حضور شترها در آمریکای شمالی را در حدود هزار و 200 کیلومتر افزایش خواهد داد.

این گونه از شترها درحدود 3.5 میلیون سال پیش بر روی زمین ساکن بوده‌اند، اما شترها به طور کلی طی دوره ائوسن میانی درحدود 45 میلیون سال پیش در آمریکای شمالی پرسه می‌زدند. این جانداران درحدود 7 میلیون سال پیش از طریق پل برینگ‌لند که در آن زمان آلاسکا و روسیه امروزی را به یکدیگر متصل می‌کرد، در قاره اروپا-آسیا پراکنده شدند.

شتر

با توجه به این‌که شترها امروزه جاندارانی بیابانی به شمار می‌روند، دانستن تاریخچه زندگی آنها جالب توجه به شمار می‌رود. شترهای قطبی در آن دوران در جنگل‌هایی مشابه جنگل‌های شمالی زندگی می‌کرده‌اند. کشف بقایای شتر با چنین قدمتی می‌تواند برخی از ویژگی‌های فیزیکی شترهای امروزی را توضیح دهد.

به گفته دانشمندان این فسیل جدید سندی برای درک بهتر روند تکامل شترها است و ساده‌ترین توضیح برای کشف این فسیل در منطقه‌ای قطبی این است که حیات این گونه جانوری از منطقه ای قطبی آغاز شده‌است.

کد خبر 204215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز