همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای رفع مشکل عدم استقبال اعضای هیأت علمی برای جذب در این دانشگاه، شاخص‌های جذب اعضای هیات علمی را تا حد امکان تغییر دادیم.

دکترحسن مروتی، در گفتگو با مهر با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز با کمبود اعضای هیأت‌علمی مواجه است، افزود: به‌طور استاندارد باید به ازای هر 17 دانشجو یک عضو هیأت علمی وجود داشته باشد اما دانشگاه شهید چمران به ازای هر 27 دانشجو یک عضو هیأت علمی دارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز مهم‌ترین عامل کمبود اعضای هیأت علمی در این استان را عدم استقبال اعضای هیأت‌علمی برای فعالیت عنوان کرد و اظهار داشت: در فراخوان جذب اعضای هیأت‌علمی دانشگاه، تنها 300 نفر متقاضی دانشگاه شهید چمران اهواز بودند که از میان آنها 46 نفر واجد شرایط بودند.

وی ادامه داد: این در حالی است که نزدیک به 2 هزار و 450 نفر واجد شرایط برای جذب در دانشگاه تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

مروتی، بدی آب و هوا، کمبود امکانات شهری و یکسان بودن حقوق با سایر مناطق خوش آب و هوای کشور را از دیگر عوامل عدم استقبال اعضای هیأت علمی برای فعالیت در خوزستان عنوان کرد.

وی یادآور شد: همچنین اخذ صلاحیت عمومی جذب در خوزستان نسبت به دیگر استان‌ها دشوارتر است که در حیطه اختیارات دانشگاه نیست، به‌طوری که گاهی یک عضو هیأت علمی نتوانسته در خوزستان صلاحیت عمومی را اخذ کند اما در استان‌های دیگر از این مرحله عبور کرده‌است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود 530 عضو هیأت‌علمی در دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: از این رو تغییر این دانشگاه تغییراتی در شاخص‌های جذب اعضای هیات علمی ایجاد کردیم.

کد خبر 204132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز