سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: 10 کاردینال از کشورهای مختلف که احتمال می‌‌رود جانشین پاپ باشند، معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس مقررات کلیسا هر کس که به عنوان یک کاتولیک غسل تعمید داده شده می‌تواند به عنوان پاپ انتخاب شود. هر چند در ششصد سال گذشته پاپ‌های جدید همیشه از میان کاردینال‌ها برگزیده شده‌اند.

طبق گمانه‌زنی‌های اعلام شده، 10 کاردینال به عنوان کاندیداهای احتمالی برای برگزیده‌شدن به عنوان پاپ مطرح هستند: از اروپا سه نفر: آنجلو اسکولا، کریستوفر شانبورن، جیا فرانکو رواسی. از آمریکای لاتین سه نفر: اودیلو شرر، لئوناردو سندری، چائو براز دو آویز. از آمریکای شمالی دو نفر: تیموتی دولان، مارک کولت. از آفریقا یک نفر: پیتر تورکسون و از آسیا یک نفر: لوئیس تاگل.

همچنین بر اساس اعلام واتیکان، ۱۱۸ کاردینال واجد شرایط شرکت در مجمع کاردینال‌هایی که برای انتخاب پاپ جدید تشکیل می‌شود هستند.

از میان این کاردینال‌ها، کاردینال لوبومیر هوسار، سراسقف سابق شهر کیف، قبل از کنار رفتن پاپ کنونی، ۸۰ ساله خواهد شد و بنابراین در رأی‌گیری شرکت نخواهد کرد.

کاردنیال جولیوس ریادی درماتمادیا، سراسقف سابق ۷۸ ساله جاکارتا نیز اعلام کرده به دلیل کاهش قوه بینایی‌اش نمی‌تواند به رم سفر کند.

کاردنیال کیث اوبرایان، ارشدترین روحانی کاتولیک در بریتانیا نیز که به تازگی از سمت خود استعفا کرده است، در رأی‌گیری برای انتخاب پاپ جدید حضور نخواهد داشت. عدم حضور او یعنی اینکه از بریتانیا نماینده‌ای در رای گیری نخواهد بود. و مجمع کاردینال‌ها با حضور 115 نفر تشکیل خواهد شد.

از میان کاردینال‌های رأی دهنده ۶۷ نفر آنان را بندیکت شانزدهم منصوب کرده است. ۶۰ نفر آنها از اروپا هستند که از میان آنها، ۲۱ نفر ایتالیایی‌اند.

کد خبر 204076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز