همشهری آنلاین: آیین پایانی بیست و سومین جایزه کتاب فصل در حالی فردا در سرای اهل قلم برگزار می‌شود که از کتاب «سلوک عاشورایی» تالیف استاد فقید اخلاق آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی(ره) به عنوان برگزیده این دوره تجلیل خواهد شد.

فارس نوشت: جایزه کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران در واپسین گام خود در سال جاری فردا (15 اسفند) از برگزیدگان و آثار شایسته تقدیر تجلیل می کند. 

در این مراسم که از ساعت 15 تا 17 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود، از کتاب «سلوک عاشورایی» تالیف استاد آقا مجتبی تهرانی که چندی پیش دارفانی را وداع گفت در بخش سیره از گروه دین تجلیل می شود.

آیت‏ الله حاج ‏آقا مجتبی تهرانی در سال 1316 در خانواده ‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. استاد از سال 1351 ضمن اقامۀ جماعت در مسجد جامع بازار، تشکیل جلسات اخلاق و تفسیر برای جوانان در همان‌سال‌ها، تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به‌دست گرفت.

این کتاب شامل گزیده‌ای از سخنان زنده­ یاد آیت‌الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی دربارة عاشورا و قیام امام حسین(ع) است. در بازنویسی این سخنان، تلاش شده تا کم‌ترین ویرایش صورت گیرد و سبک و سیاق کلام حفظ شود و به تیترگذاری مطالب و ارجاعات و توضیحات ضروری اکتفا شود. کتاب در ده منزل یا دفتر سامان یافته است که هر منزل به موضوعی خاص اختصاص دارد.

کد خبر 203978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز