گروه شهرستان‌ها: شهرستان ورزقان در استان آذربایجان‌شرقی در آخرین ساعات روز شنبه با زلزله‌ای به قدرت 3/8 ریشتر به لرزه درآمد.

زلزله - ورزقان

پس از این زلزله 12پس‌لرزه دیگر به ثبت رسید که دوتا از آنها 3/4 و 3/5 ریشتر قدرت داشتند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، زمین لرزه 3/8 ریشتری ساعت 21:02 و در عمق چهارکیلومتری زمین به‌وقوع پیوست. با توجه به تعداد زلزله‌هایی که پس از زلزله‌ 6/2ریشتری 21مرداد در این منطقه رخ داده است که تعداد آنها به بیش از 4400زلزله‌ می‌رسید و با توجه به آمارهای موجود ورزقان از لحاظ میانگین تعداد زمین‌لرزه‌ها در طول یک‌روز در یک‌بازه شش‌ماهه از ژاپن پیشی گرفته است. همچنین زمین لرزه‌هایی با شدت 4/1‌و 3/7ریشتر شامگاه شنبه بلداجی در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

زمین لرزه نخست در ساعت 54: 22 ‌شامگاه شنبه این منطقه را لرزانده است. اسفندیار کریمی، بخشدار بلداجی به مهر گفت: زمین لرزه اتفاق افتاده در شهر بلداجی تلفات جانی نداشته است؛ البته وی اضافه کرد: براثر این زمین لرزه دیوارها ترک برداشته و ترک‌های قبلی دیوارها (ناشی از زلزله‌های چندی پیش) تشدید شده است. وی تاکید کرد: ‌بسیاری از دیوارهایی که بر اثر زمین لرزه‌های قبلی سست شده بودند، درپی زمین‌لرزه جدید فرو ریختند.

کد خبر 203908

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز