همشهری آنلاین: رییس دادگاه ویژه روحانیت گفت: آقای رسایی پرونده‌ای به عنوان دادگاه مطبوعات داشت که یک جلسه آن تشکیل شده و جلسه بعدی آن در هفته آینده تشکیل می‌شود.

ایسنا نوشت: محمدجعفر منتظری در حاشیه برنامه سفر مسوولان عالی قضایی به استان گلستان در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده حمید رسایی گفت: آقای رسایی پرونده‌ای به عنوان دادگاه مطبوعات داشت که یک جلسه آن تشکیل شده و جلسه بعدی آن در هفته آینده تشکیل می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده شکایت دادستانی و خانواده هاشمی از حمید رسایی به دادگاه ویژه روحانیت رسیده است یا خیر گفت: پرونده‌ها در دادسرا تکمیل می‌شود و بعد به دادگاه ارسال می‌شود و این پرونده هنوز به دادگاه ویژه روحانیت ارسال نشده است.

وی همچنین درباره ابطال مصوبه دولت مبنی بر خروج قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی در دیوان عدالت اداری و چگونگی اجرای آن گفت: اجرای احکام با نیروی انتظامی است یعنی وقتی که نیروی انتظامی می‌بیند در یک مرکزی جرم علنی انجام می‌شود موظف است که برود و جلوی آن را بگیرد.

منتظری در پاسخ به این سوال که آیا دیوان عدالت اداری قلیان را ممنوع کرده است؟ گفت: خیر. آن‌چه که ما در دیوان عدالت اداری انجام داده‌ایم این بود که مصوبه دولت را ابطال کردیم و این مصوبه قهوه‌خانه‌ها را از اماکن عمومی خارج کرده بود.

وی گفت: ما گفتیم قهوه‌خانه‌ها جزو اماکن عمومی است چون در قانون تصریح شده است به همین خاطر این مصوبه ابطال شد.

وی درباره پرونده طلبه سیرجانی نیز گفت: این پرونده در حال تجدید نظر است.

رییس دادگاه ویژه روحانیت در پاسخ درباره تشکیل پرونده برای فردی به نام حجت‌الاسلام ادبی رییس انجمن مفاخر ایران نیز گفت که فعلا به این سوال پاسخ نمی‌دهد.

کد خبر 203515
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز