همشهری آنلاین: عضو شورای عالی کار با اشاره به اینکه سومین نشست گروه کارگری و کارفرمایی شنبه برگزار می‌شود،‌ گفت: احتمال نزدیک شدن نظرات در این جلسه وجود دارد اما بعید است توافقی حاصل شود.

فارس نوشت: محمدرضا معینی با اشاره به جلسه دیروز شورای عالی کار برای رسیدگی به موضوع دستمزد 92 اظهار داشت: نمایندگان کارگری در این جلسه اصرار داشتند که دولت در این زمینه ورود کند اما به دلیل عدم ورود مقرر شد شنبه نشست دو جانبه میان گروه کارگری و کارفرمایی انجام شود.

وی ادامه داد: به هر حال نشست برگزار خواهد شد و در صورتی که به تفاهم نرسیم نیز کارگران راهکارهای موجود را در پیش خواهند گرفت.

عضو شورای عالی کار با بیان اینکه در این جلسه روی رقم و عدد دستمزد صحبتی نشد، ‌گفت: در حال حاضر تورم بیش از 30 درصد است و به علاوه فاصله‌ای نیز میان سبد معیشت و تورم موجود وجود دارد.

معینی تاکید کرد: دولت مزد را منوط به توافق کارگر و کارفرما کرده است و در 30 سال گذشته کارگران همیشه مزدی کمتر از تورم داشته‌اند اما امسال شرایط به گونه‌ دیگری است و امکان آن فراهم نیست.

به گفته این فعال کارگری،‌ احتمال نزدیک شدن نظرات وجود دارد اما اینکه بتوان تفاهم کرد بعید به نظر می‌رسد و در صورتی که نتوانستیم رضایت مدافعان و قشر کارگر را تامین کنیم صادقانه به آنها اعلام خواهیم کرد و البته همه تلاش‌مان را در این راستا به خدمت خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: امکان ندارد که بخواهیم برای دستمزد سال آینده رقم افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت را در نظر بگیریم.

کد خبر 203208
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز