همشهری آنلاین: نماینده دادستانی تهران با بیان اینکه نوار مکالمات دادگاه در اختیار سخنگوی قوه قضائیه قرار گرفته است، اتهامات سعید مرتضوی را معاونت در قتل، بازداشت غیر قانونی و گزارش خلاف واقع اعلام کرد.

واحد مرکزی خبر نوشت: حسین زاده در جمع خبرنگاران افزود: جلسه دادگاه آغاز شد و طبق بند 3 ماده 188 آیین دادرسی کیفری؛ هیئت قضایی تصمیم گرفت دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شود اما نوار دادگاه در اختیار سخنگو قرار می‌گیرد تا محتویات آن به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.

وی افزود: بنابراین درباره دادگاه این پرونده فقط از طریق سخنگوی قوه قضاییه اطلاع رسانی خواهد شد.

نماینده دادستان: تفهیم اتهام معاونت در قتل به مرتضوی

نماینده دادستان در دادگاه متهمان پرونده کهریزک از قرائت کیفرخواست متهمان درجلسه این دادگاه خبر داد.

وی هنگام خروج از جلسه دادگاه گفت: در جلسه امروز کیفرخواست متهمان قرائت شد و شاکیان نیز شکایات خود را مطرح کردند اما نوبت به دفاع متهمان نرسید و ادامه رسیدگی به جلسه بعد موکول شد.

نماینده دادستان اتهامات سعید مرتضوی را معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع برشمرد و افزود: در جلسه امروز دادگاه، اتهام معاونت در قتل به وی تفهیم شد.

شاکی پرونده کهریزک: جز احقاق حق چیزی نمی‌خواهیم

یکی از شاکیان پرونده کهریزک در پایان جلسه دادگاه کهریزک در جمع خبرنگاران گفت: پرونده کهریزک مانند غده چرکینی است که هرگز از یادها نمی‌رود.

علی کامرانی گفت: با وجود وقفه‌ای که ایجاد شد، عمرمان کفاف داد و این جلسه برگزار شد.

وی افزود: اکنون نیز جز احقاق حق چیزی نمی‌خواهیم.

کامرانی گفت: انشاءالله این دادگاه برای جوانان درس عبرتی شود تا صندلی که در اختیار می‌گیرند بدانند جایگاهشان کجاست و متناسب با شئونات رفتار کنند.

وی افزود: هر سه مورد اتهامی (گزارش غیر قانونی ، گزارش خلاف واقع و معاونت در قتل) در پرونده شکایت من قابل اجرا و پیگیری است.

کد خبر 203197
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز