همشهری آنلاین: رییس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: بر اساس مصوبات اخیر کلیه اختیارات هیات امنای مرکزی به هیات امنای استانی تفویض شده است.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت هیات امنای استانی دانشگاه آزاد، گفت: هیات امنا وظایف اجرایی ندارد بلکه تنها تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و خط و مشی‌ها را تعیین می‌کند.

وی افزود: مطمئن باشید این سیاست تمرکززدایی و واگذاری اختیارات به زیرمجموعه که در دانشگاه آزاد در حال انجام است، تاثیر مثبتی خواهد داشت، چرا که مطمئنا با توجه به گستردگی دانشگاه آزاد و وجود 420 شعبه، مرکز و واحد دانشگاهی، هیات امنای مرکزی به تنهایی نمی‌تواند در ارتباط با همه آنها برنامه‌ریزی داشته باشد و سیاست‌گذاری برای این همه شعبه و واحد، کاری سخت و نشدنی است.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه بسیاری از تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های هیات امنای استانی که در حوزه‌های مختلف اتخاذ می‌شود، مربوط به محل استقرار همان واحد دانشگاهی است، اظهار کرد: به عنوان مثال اگر در استان تهران تصمیمی اتخاذ شود، معلوم نیست که همان تصمیم برای استان دیگر نیز مثبت باشد. بنابراین هیات‌های امنای متعدد استانی که در حال شکل‌گیری هستند، با شناختی که نسبت به گستردگی حوزه فعالیتشان دارند و با دریافت کمک‌ از افراد دیگری که در حوزه فعالیت خود موثر هستند، نسبت به شکوفاتر شدن واحدهای دانشگاه آزاد کمک می‌کنند.

دانشجو با تاکید بر اینکه کلیه اختیارات هیات امنای مرکزی به صورت تمام و کمال طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیات امنای استانی واگذار می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین هیات امنای استانی می‌تواند در خصوص میزان شهریه، ایجاد رشته، جذب نیرو و جذب هیات علمی تصمیم‌گیری کند.

رییس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات افزود: به عنوان مثال می‌توانند تصمیم بگیرند که میزان شهریه دانشگاه آزاد واحد سیستان و بلوچستان متفاوت با دانشگاه آزاد تهران باشد.

وی با بیان اینکه رییس کلیه هیات امناهای استانی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار کرد: بر این اساس رییس بزرگترین واحد هر استان به عنوان دبیر هیات امنای آن استان فعالیت می‌کند که در تهران حسب امتیاز دانشگاه‌های واحدهای تهران، رییس واحد علوم و تحقیقات، به عنوان دبیر هیات امنا و با رأی روسای واحدهای مستقر در استان، دو نفر که برای استان تهران، رییس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و جنوب انتخاب شده‌اند، به عنوان اعضای هیات امنا فعالیت می‌کنند.

دانشجو در خاتمه با بیان اینکه اعضای حقوقی هیات امناهای استانی، استاندار و امام جمعه مراکز هر استان هستند، تصریح کرد: همچنین چهار عضو دیگر باید توسط رییس دانشگاه آزاد معرفی شوند که اگر این چهار عضو برای استان تهران نیز معرفی شوند، اعضای هیات امنای استانی تهران تکمیل خواهد شد.

کد خبر 203130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز