همشهری آنلاین: رئیس جمهور پس از آنکه برای دقایقی کوتاه محمد حسن نامی وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد صحن مجلس را ترک کرد.

محمود احمدی نژاد در جلسه امروز سه شنبه مجلس که به بررسی صلاحیت محمد حسن نامی وزیر پیشنهادی ارتباطات اختصاص داشت به عنوان نخستین سخنران حدود 10 دقیقه به معرفی وزیر پیشنهادی پرداخت و جلسه را ترک کرد.

گفته می شود رئیس جمهور امروز قرار است یک سفر کاری به استان فارس داشته باشد.

محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا در صحن مجلس حضور دارند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس در جلسه بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی دو نماینده به عنوان موافق و دو نماینده به عنوان مخالف حداکثر به مدت 15 دقیقه می توانند صحبت کنند.

موافقان و مخالفان می توانند بخشی از وقت خود یا تمام آن را به نمایندگان دیگر برای صحبت بدهند. وزیر نیز نیم ساعت فرصت دارد تا از خود دفاع کند.

رئیس جمهور در صورت حضور در جلسه رای اعتماد می تواند از وقت وزیر برای دفاع استفاده کند.

طبق آیین نامه زمان تعیین شده برای بررسی رای اعتماد به یک وزیر پیشنهادی 1.5 ساعت است، که ممکن است بیشتر از این هم طول بکشد.

نطق دفاعیه احمدی‌نژاد از وزیر ارتباطات؛

نامی از متخصصان حوزه مجازی و ارتباطات است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمود احمدی نژاد در نشست علنی امروز (سه شنبه ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در دفاع از محمدحسن نامی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، با بیان اینکه امروز بررسی صلاحیت وزیر وزارت مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت: امروز قرار است برای مسئولیت این وزارتخانه تصمیم گیری شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مسئله ارتباطات و مهمتر از آن فضای مجازی مهمترین مسئله در فضای دانش است افزود: با حضور انسان در فضای مجازی جهانی بزرگتر از جهان فعلی گشوده شد جهانی که ابعاد آن شناخته نشده است از این رو ظرفیت این فضا این فرصت را فراهم می کند که استعدادهای گوناگون شکوفا شود.

وی با اعلام اینکه ایران در استفاده از فضای مجازی در ابتدای راه است یادآور شد: دیگر کشورها این راه را گذرانده و فرصت هایی را ایجاد کرده اند و هم اکنون این فرصت برای کشور ما به وجود آمده است.

احمدی نژاد با بیان اینکه سرعت پیشرفت در حوزه دانش، نرم افزار و تکنولوژی بسیار بالا است، گفت: این وضعیت شرایطی را به وجود می آورد تا بتوانیم از توانایی های خود برای پیشرفت استفاده کنیم از طرفی دیگر خوشبختانه در کشور ما در حوزه ارتباطات و فضای مجازی کارهای خوبی شده است لذا مشاهده کنید که در حوزه ارتباطات ما در ۶ و ۷ سال گذشته علی رغم زحمات مسئولان در چه شرایطی بودیم.

رئیس جمهور با اعلام اینکه کشور در حوزه ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه و شبکه ارتباطاتی پیشرفت‌های بسیاری داشته است، گفت: خوشبختانه در حوزه فضای مجازی متخصصان با تولید نرم افزار و تکنولوژی های جدید گام های بسیاری برداشته اند از این رو فضای مجازی جایی است که هر کشور برای پیدا کردن جایگاهی در جهان به دنبال دست یافتن به آن است.

وی با یادآوری تشکیل مرکز ملی فناوری مجازی افزود: این مرکز سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و اجرا در حوزه ارتباطات را دنبال می کند.

رئیس جمهور ادامه داد: کسی که امروز به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی می شود از متخصصان حوزه مجازی و ارتباطات است گرچه مثل جوانان دیگر در دفاع مقدس فداکارانه حاضر شد اما بعد از جنگ هم در تخصص مرتبط با حوزه های ارتباط کارهای بزرگی را به ثمر رسانده است.

وی با تأکید بر اینکه نامی از فرزندان رشید این ملت است تصریح کرد: وی با لباس پر افتخار ارتش همه عمر کاری خود را در خدمت انقلاب بوده است از طرفی دیگر این وزیر پیشنهادی به لحاظ دانش تخصصی، پژوهشی و تجربی در بالاترین سطح قرار دارد از این رو امیدواریم با حضور ایشان در وزارتخانه پیشرفت های خوبی در حوزه ارتباطات و فضای مجازی ایجاد شود.

احمدی نژاد ادامه داد: امروز ما در ۳ یا ۴ حوزه فضایی، ماهواره ارتباطی، ماهواره سنجشی، ارتباطات زمینی و فضای مجازی نیازمند هماهنگی هستیم از این رو امیدواریم با پشتیبانی مجلس و همت وزیر پیشنهادی و همه دلسوزان شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه همه باید برای اجرای شبکه ملی اطلاعات تلاش کنند گفت: تحقق این موضوع موجب استقلال کشور در حوزه ارتباطات می شود.

 

کد خبر 203106
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز