همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آغاز بازنگری در قیمت‌گذاری خودروها گفت: قیمت جدید خودروها با اعمال کاهش از سوی شرکت‌های خودروساز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

فارس نوشت: مهدی غضنفری اظهار داشت: سازمان حمایت و شورای رقابت در تعامل با یکدیگر هستند و جلساتی بین مسئولان این دو سازمان در مورد قیمت‌گذاری خودرو در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در دولت مقرر شد ضابطه‌گذاری برای تعیین قیمت کالاهای انحصاری مانند خودرو توسط شورای رقابت انجام شود و اعمال این قیمت‌گذاری نیز از سوی سازمان حمایت صورت گیرد، مگر اینکه در جلساتی که این دو دستگاه طی روزهای آینده خواهند داشت نتیجه دیگری حاصل شود.

غضنفری در پاسخ به این سئوال که قیمت مصوب خودروها چه زمانی کاهش می‌یابد؟ گفت: بعد از دستور رئیس جمهور و نگرانی مجلس، هر دو خودروساز یعنی ایران خودرو و سایپا از روز گذشته کار خود را برای کاهش قیمت خودرو آغاز کرده‌اند و من هم منتظرم تا در روزهای آینده این کاهش قیمت‌ها را اعلام کنند.

وی در مورد تحویل خودرو در روش‌های فروش قطعی و پیش‌فروش با قیمت بالاتر از نرخ‌های قبلی مصوب نیز گفت: شرکت‌های خودروساز باید ضابطه قیمت‌گذاری سازمان حمایت را در مورد پیش‌فروش و فروش قطعی رعایت کنند و در غیر این صورت، متخلف هستند.

وزیر صنعت در ادامه در مورد توقف صادرات برخی شرکت‌های پتروشیمی نیز گفت: ممنوعیت صادرات برای برخی شرکت‌های پتروشیمی اعمال شده و طبق شرطی که برای آنها گذاشته‌ایم، صادرات این شرکت‌ها در صورت تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، قیمت مواد پتروشیمی نیز باید در بورس مشخص شود.

کد خبر 203033
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز