همشهری‌آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اولتیماتوم 6 ماهه به خودروسازان برای کاهش قیمت خودروها خبر داد و گفت: براساس تاکید رئیس‌جمهور و دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان باید ظرف مدت 6 ماه، قیمت خودروهای تولید داخلی را کاهش دهند.

مهر نوشت: سیدجواد تقوی در خصوص دستور رئیس‌جمهور برای کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: خودروسازان مکلف شده‌اند تا در 6 ماه آینده، قیمت تولیدات خود را به قیمت محاسباتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسانند، در غیر این صورت تخلف بوده و دولت مجدد تصمیم دیگری را اتخاذ خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته قیمت‌های خودرو در بازار باید روند کاهشی داشته باشد و صحبت رئیس‌جمهور در رابطه با انتقادات مطرح شده به قیمت فعلی انواع خودرو در بازار به‌جا بود.

وی تصریح کرد: نقطه نظر رئیس جمهور این بود که خودروسازان باید قیمت تجاری خودروهای تولید خود را متعادل کرده و به تعهدات خود نسبت به دولت پایبند باشند، بنابراین باید در هفته‌های آینده، روند قیمت خودرو کاهشی باشد.

5 اسفند ماه رئیس‌جمهور در مصاحبه خبری خود به شدت از روند قیمتی خودرو در بازار انتقاد کرد و اعلام کرد که این روند باید اصلاح شود و قیمت‌ها به حالت تعادل بازگردد؛ این در شرایطی است که مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز 6 اسفند اعلام کرد که دستور ویژه‌ای به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بابت بازنگری در قیمت خودرو صادر کرده است.

مهدی غنضفری وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در مورد بازار خودرو گفته است: به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دستور دادم که بررسی کنند چگونه می توان در قیمت جدید خودروهای تولید داخل تجدیدنظر کرد.

کد خبر 202880
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز