همشهری آنلاین: شرکت فیس‌بوک در حال ساخت یک مرکز داده جدید برای عکس‌ها و پست‌های قدیمی کاربران خود است.

به گزارش تلگراف، این مرکز داده در ایالت اورگون آمریکا در حال ساخت است و با استفاده از چند فن‌آوری جدید ذخیره اطلاعات قدیمی کاربران را کم هزینه‌تر می‌کند.

فیس‌بوک می‌گوید تنها 8 درصد از چند میلیارد عکسی که دارد در یک مقطع زمانی 85 درصد ترافیک را تجربه کرده‌اند. به این ترتیب این شرکت قصد دارد با جابجا کردن سرورهای ذخیره عکس‌ها و پست‌های قدیمی هزینه نگهداری مراکز داده خود را کاهش دهد.

گفتنی‌است فیس‌بوک دو مرکز داده دیگر نیز در همین ایالت دارد و مرکز سوم که قابلیت ذخیره اطلاعات در مقیاس اگزابایت را دارد به این دو مرکز متصل می‌کشود.

قابلیت اصلی این مرکز داده این است که وقتی اطلاعات قدیمی مورد دسترسی کسی قرار نمی‌گیرد، بخش از آن به طور خودکار به حالت خاموش می‌رود تا انرژی و هزینه کمتری صرف کند.

در حال حاضر فیس‌بوک در حال ساخت یک مرکز داده دیگر در سوئد است. این شرکت قصد دارد از سرمای قطبی سوئد برای خنک نگهداشتن طبیعی مراکز داده خود استفاده کند.

گفتنی‌است روزانه بیش از 300 میلیون عکس توسط کاربران فیس‌بوک آپلود می‌شود. این تعداد با افزایش محبوبیت‌ گوشی‌های موبایل هوشمند و بهبود کیفیت عکس‌برداری آن‌ها روبه افزایش است.

کد خبر 202982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز