همشهری آنلاین: علی بهرامی فرد که با اجرای کنسرت همنوازی سنتور با شاه کمان کیهان کلهر فضای تازه‌ای را در زیست موسیقایی خود باز کرده بود،مجموعه‌ای از رپرتوارهای سنتور خود را به بازار موسیقی عرضه کرده است.

رپرتوارهای سنتور

به گزارش همشهری آنلاین مجموعه «چشم انداز» شامل پارتیتورهایی برای گروه نوازی سنتور، نوشته علی بهرامی فرد توسط انتشارات مانوش منتشر شده است.

 گسترش رپرتوار مکتوب هم نوازی موسیقی ایرانی در کنار تجربه سونوریته منحصر به فرد این ترکیب صوتی، تلاش برای گسترش رژیستر این خانواده سازی و ارائه برخی قابلیتهای تکنیکی ساز سنتور، از جمله اهداف انتشار این مجموعه است.

 این قطعات پیش از این توسط گروه سنتور نوازان در لوح فشرده تصویری «ز بعد ما»  که با سیامک آقایی اجرا شده‌ بود، عرضه عمومی شد.

از آثار این آهنگساز و مدرس دانشگاه در زمینه موسیقی ایرانی، پیش از این کتاب «فراق» شامل دونوازی‌هایی برای سنتور در بیات اصفهان و چهارگاه و نیز مجموعه «سایه» شامل ۱۴ اتود برای سنتور منتشر شده است.

همچنین سال گذشته آلبوم «تنها نخواهم ماند» شامل بداهه نوازی علی بهرامی فرد و کیهان کلهر در ایران، اروپا و آمریکا منتشر شد و تاکنون با استقبال گسترده‌ای در فستیوال ‌ها و نشریات تخصصی موسیقی ملل مواجه شده است.

more  تنها نخواهم ماند کلهر در فهرست بهترین های آی تیونز

کد خبر 202644
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز