شهردار تهران گفت: مردم ما برای نان و زندگی راحت انقلاب نکردند‎، اما نظام اسلامی امروز قدرت در اختیارش است و ما مسئولان مکلف هستیم در عمل، نیاز مردم را تأمین کنیم تا مردم با آرامش و آسایش بیشتر خدا را عبادت کنند و ما نیز تربیت جامعه اسلامی را انجام دهیم؛ این وظیفه ما و خواست شهداست.

به گزارش تهران سما، محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهید مرتضی سلمان طرقی و شهدای نارمک که در مسجد جامع نارمک برگزار شد با بیان اینکه امام و رهبری، دو نکته مهم عدم‌ایجاد ضعف در باورها و ضعف در عمل را در کلام خود برای ما تبیین می‌کنند، ‌به مفهوم این دو نکته پرداخت و گفت: ضعف فکر یعنی اینکه امروز ما عظمت انقلاب را با حساب و کتاب مادی بسنجیم. دشمنان ما مثل آمریکا امروز ما را تحریم و تهدید می‌کنند و مشکلات ایجاد می‌کنند.

دشمنان ما تا بن دندان مسلح هستند و هر روز حرفی می‌زنند. شهدا زمانی که آب و غذا نبود جنگیدند اما نگفتند که آیا پیروز می‌شویم یا شکست می‌خوریم. شهردار تهران اظهار کرد: برای ادامه انقلابمان محکم این را می‌گوییم که تحت هیچ شرایطی از این باورها دست برنمی‌داریم و اندیشه‌مان تغییر پیدا نمی‌کند و باورمان در مسیر انقلاب است.

قالیباف به نقش مسئولان در این خصوص نیز تأکید کرد و افزود: اینها به من مسئول که فرصت خدمات را امام، شهدا و مردم در اختیارم گذاشتند برمی‌گردد، ما وظیفه دیگری در حوزه عمل داریم و مکلفیم در سایه نظام اسلامی مطالبات بحق مردم را جواب دهیم که اگر جواب ندهیم به نظام و انقلاب آسیب می‌رسد. شهردار تهران افزود:‌ مردم برای عبور از این مشکلات و برخورد با دشمن که امروز به جبهه اقتصادی آمده و به مردم و نظام فشار می‌آورد که آنها را نسبت به انقلاب بدبین کند، نشان دادند که تا آخر ایستاده‌اند اما ما مدیران باید در صحنه عمل با خرد، اخلاص، محبت و گذشت و تاسی به فرهنگ شهدا و دفاع‌مقدس که تنها فرهنگ نجات‌بخش جامعه است و ما را می‌تواند در این مسیر قرار دهد که انقلاب را تداوم بخشیم، باید کار را دنبال کنیم و اهل گذشت و محبت بوده و از اختلافات دوری کنیم و صبر و تحمل داشته باشیم.

قالیباف در ادامه گفت:‌ مردم مان برباورهایشان باید مقاومت کنند و من که توفیق خدمت در شهرداری را دارم و دیگر مسئولان در هر کجا، باید به مطالبات بحق مردم بپردازیم که اینها هر دو نیاز انقلاب است، نگویید که نیست. شهردار تهران تصریح کرد: امروز چیزی که مهم است کار، کار و کار است، ‌این سخن حضرت آقاست. ایشان فرمودند همه دشمنی و شیطنت‌ها از آمریکاست اما مبارزه با آمریکا چیزی جز کار کردن نیست. وی با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم و شهدا امروز از ما این را توقع دارند، اظهار کرد: اگر امروز در کارمان کوتاهی کنیم، فردای قیامت که با شهدا روبه‌رو می‌شویم پاسخی نداریم به آنها بدهیم. در دنیا شرمنده مردم هستیم که با این زحمت سختی‌ها را تحمل می‌کنند و به آنها درست خدمت نکردیم و در آخرت شرمنده شهدا.

ائتلاف ایمانی و عقیدتی

درپی انتشار اخبار و اظهارنظرهای متفاوت از سوی برخی شخصیت‌ها و نمایندگان مجلس درباره ائتلاف سه‌گانه، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بر پایبندی به این ائتلاف تأکید کرد و افزود: بنده و دو بزرگواری که برای پرهیز از اختلاف و تفرقه و ایجاد وحدت و همدلی در میان اصولگرایان متعهد شده‌ایم همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم. این ائتلاف با قدرت به‌کار خود ادامه خواهد داد و هیچ‌گاه تحت‌تأثیر جو‌سازی‌‌ها و واکنش‌های سیاسی قرار نخواهد گرفت.

قالیباف تصریح کرد: این ائتلاف یک ائتلاف سیاسی نیست و از همین روی نباید به چشم ائتلاف‌های معمول سیاسی به آن نگاه کرد بلکه در قالب یک رویکرد جدید و بی‌نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می‌شود که برمبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسئولیت حول مهم‌ترین دغدغه‌ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان‌شاءالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.

کد خبر 202578
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز