رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد زمان اجرای طرح جدید این بانک برای ممنوعیت مبادله ارز خارج از سیستم رسمی گفت:

ارز

با وجود اینکه تمام مقدمات را برای اجرای این طرح فراهم آورده‌ایم فعلاً دست نگه داشته‌ایم تا برنامه مجلس برای برخورد با اخلالگران ارزی کاملاً روشن شود. به گزارش فارس محمود بهمنی همچنین در مورد زمان آغاز پیش فروش سکه نیز گفت: همکاران من همچنان در مورد سازوکار عرضه در حال برنامه‌ریزی هستند و به محض نهایی‌شدن این برنامه‌ریزی‌ها پیش‌فروش آغاز خواهد شد.

پیش از این گفته شده بود که شرایط پیش فروش سکه اول اسفند اعلام می‌شود. خبر دیگر اینکه بهمنی اظهارنظر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر نارضایتی رئیس‌جمهور از عملکرد مرکز مبادلات ارزی و نشست ویژه واردکنندگان با رئیس‌کل بانک مرکزی را تکذیب و تصریح کرد:

خلاف آنچه از قول وزیر صنعت، معدن و تجارت نقل شده آقای رئیس‌جمهور نه‌تنها از عملکرد مرکز مبادلات ناراضی نیست بلکه دستورات لازم را برای کمک بیشتر به این مرکز و تسهیل و تسریع روند کار صادر کرده است. وی افزود: در بسیاری موارد واردکنندگان نسبت به واردات از کشورهایی اقدام می‌کنند که در حال حاضر اساساً امکان تبادل مالی و بانکی برای ما با بانک‌های آنها وجود ندارد؛ بنابراین واردکنندگان در گشایش ال سی دچار مشکل می‌شوند.

کد خبر 202571
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز