دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۴:۵۷
۰ نفر

سمیه شرافتی: ۴۰درصد مردم انگلیس دارای اضافه وزن هستند که این آمار تنها یک درصد از آمریکا کمتر است.

عوارض چاقی تنها به سلامت افراد چاق مربوط نمی‌شود بلکه برای بعد از مرگ آنها هم درد‌‌سر‌ساز است. آن هم برای بازماندگان که افسوس بخورند چرا عزیز از دست رفته برای لاغر شدنش کاری نکرده است!

 این نگرانی بیشتر برای افراد بسیار چاق و آن هم فعلاً برای انگلیسی‌ها وجود دارد، به‌طوری که مسئولان کفن و دفن این کشور هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و آنان هم به صف فعالان مبارزه با چاقی پیوسته‌اند.

مسئولان کفن و دفن انگلیس اعلام کرده‌اند افزایش چاقی در میان مردم این کشور باعث شده است آنها مبالغ بیشتری را برای بزرگ کردن کوره‌های مرده‌سوزی هزینه کنند.

هم‌اکنون در انگلستان در بعضی موارد خانواده‌های مردگان چاق باید صدها مایل برای پیدا کردن یکی از این مراکز مرده‌سوزی طی کنند که ظرفیت کافی برای تابوت‌های بزرگ را هم داشته باشد. یک تابوت معمولی عرضی حدود 16 تا 20 اینچ دارد اما نیاز به تابوت‌های حدود 40 اینچ برای مردگان چاق به سرعت در این کشور در حال افزایش است.

 شرکتLGA که 400 مرکز مرده‌سوزی در انگلیس و ولز را اداره می‌کند، هشدار داده است که مسئولان محلی به دنبال راهی باشند، زیرا کوره‌های آنها برای این تابوت‌ها بسیار کوچک است.

البته در انگلیس همه مرده‌ها سوزانده نمی‌شوند. اما مراکز لیک‌شایر و لویشام با سفارش کوره‌هایی به عرض 44 اینچ از آمریکا هم مواجه‌اند و مراکز دیگری نیز در حال تهیه کوره‌هایی به عرض 42 اینچ و حتی یک متر هستند.

در انگلستان در سال 1980، 8 درصد از زنان و 6 درصد از مردان به عنوان افراد بیش از حد چاق شناخته شدند.

در سال 2004 این میزان به 24 درصد افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود در سال 2010 این میزان به اندازه یک‌سوم جمعیت بزرگسال باشد. یعنی در سال 2010 بیش از 14 میلیون نفر در این کشور مبتلا به چاقی خواهند شد. مسئولینLGA اعلام کرده‌اند تا وقتی افزایش وزن در میان افراد این کشور وجود دارد مشکلات برای سوزاندن مرده‌ها نیز ادامه خواهد داشت و این البته یکی از مشکلات و شاید دور از ذهن‌ترین مشکلی باشد که چاقی مردم انگلیس برای خدمات عمومی ایجاد کرده است.

دکتر دیوید هسلم،‌ مدیر کلینیک مبارزه با چاقی می‌گوید: ما شنیده بودیم که افراد چاق مجبورند از اسکنرها و MRI مخصوص حیوانات به جای انسان استفاده کنند و حتی در استفاده از صندلی‌های هواپیما هم مشکلات زیادی دارند، اما مسئله چاقی در اینجا مشکل جدیدتری که با مرگ مرتبط است را ایجاد کرده است.

گفتنی است طبق آمار گزارش شده از مؤسسه تحقیقاتی دیتا مانیتور، ۶۱ درصد از مردم انگلیس دارای اضافه وزن یا چاق هستند که بالاترین نرخ چاقی در اروپا محسوب می‌شود.

 آمار این مؤسسه نشان می‌دهد ۴۰درصد مردم انگلیس دارای اضافه وزن هستند که این آمار تنها یک درصد از آمریکا کمتر است. همچنین ۲۱ درصد از شهروندان انگلیسی مبتلا به معضل چاقی مفرط معرفی شده‌اند که این رقم بالاترین میزان در اروپا است.

کد خبر 20256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز