همشهری‌آنلاین: یک مقام مسئول با تشریح جزئیات بیشتر از جلسه ویژه عصر سه شنبه اول اسفند ماه واردکنندگان با رئیس کل بانک مرکزی گفت: هفته آینده با ورود مقدار مناسبی یورو و یوآن چین به مرکز مبادلات ارزی، تقاضای تمام وارد کنندگان در نوبت انتظار دریافت ارز از این مرکز پاسخ داده خواهد شد.

مهر نوشت: یک مقام مسئول که در جلسه عصر سه شنبه مسئولان بانک مرکزی با وارد کنندگان حضور داشت با اعلام جزئیات بیشتری از این جلسه گفت: به دستور رئیس کل بانک مرکزی، هفته آینده مقدار مناسب و زیادی از یورو و یوآن چین در مرکز مبادلات ارزی تزریق خواهد شد تا این مرکز بتواند به تقاضای تمام واردکنندگانی که در نوبت انتظار دریافت ارز هستند، پاسخ دهد.

وی افزود: برهمین اساس، عرضه روبل روسیه و دلار در مرکز مبادلات ارزی با محدودیت مواجه خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، از اوایل هفته آینده امکان تبدیل ارز دارندگان یورو، دلار و روبل و تبدیل آن به یوآن چین با سهولت در مرکز مبادلات ارزی فراهم خواهد شد.

وی اظهار داشت: مرکز مبادلات ارزی و بانک مرکزی متعهد شدند تا ارز مورد نیاز متقاضیان را به یورو، یوآن چین به میزان کافی تامین کنند.

با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل این جلسه برای حل مسائل ارزی پیش روی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید، رئیس کل بانک مرکزی مسائل و مشکلات را بررسی و قرار بر این شد که تدابیر لازم را برای تامین به موقع ارز از مرکز مبادلات ارزی به کار بندد.

در واقع این جلسه، یک جلسه هماهنگی میان بانک مرکزی، مرکز مبادلات ارزی کشور و واردکنندگان بود تا با توجه به اینکه برخی واردکنندگان، بر سر دریافت ارز و تخصیص ارز از مرکز مبادلات ارزی مشکلاتی داشتند، بتوانند سریعتر به منابع ارزی برای رفع نیازهای کشور دسترسی پیدا کنند.

قرار بر این شد که رئیس کل بانک مرکزی دستورات لازم را در این زمینه صادر کرده و مشکلات را حل و فصل کند. جلسه عصر سه شنبه به منظور تامین نیاز ارزی واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه بخش تولید برگزار شد.

مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از ظهر سه شنبه از برگزاری این جلسه خبر داده و اعلام کرده بود که به دستور رئیس‌جمهور مقرر شد تا این جلسه برای رفع نیاز ارزی کشور برگزار شود و در آن رئیس کل بانک مرکزی تدابیر لازم را برای دسترسی سریع و آسان واردکنندگان به ارز مرکز مبادلات ارزی اتخاذ کند.

به گفته وی، همچنین در خصوص تامین ارز واردات 5 میلیارد دلار کالای اساسی از هند نیز از سوی مرکز مبادلات ارزی، قرار است که در این جلسه بحث و بررسی شود.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان مرکز مبادلات ارزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی، مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران و برخی از واردکنندگان حضور داشتند.

کد خبر 202330
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز