تجمع بزرگ ده تشکل مهم دانشجویی در دفاع از مقاومت مردم لبنان و فلسطین، روز گذشته مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این تجمع که اعضای بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی دانشجویان، سازمان اسلامی دانشجویان ایران، جنبش عدالتخواه دانشجویی، مجمع تشکل های اسلامی، اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، مجمع صنفی نشریات دانشجویی، جنبش اعتدال اسلامی تشکل های دانشجویی شناخته شده دانشگاه های کشور، حضور داشتند، دانشجویان در حرکتی خودجوش، جنایات اسرائیل و قطعنامه شورای امنیت درباره پرونده هسته ای ایران را محکوم کردند.

علی خضریان عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه ها، مهدی واحدی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران، محمدباقر خرمشاد معاون فرهنگی وزیر علوم، محمد بیاتیان عضو شورای مرکزی طیف شیراز دفتر تحکیم وحدت از جمله سخنرانان روز گذشته این تجمع بودند.

فضای بوجود آمده در این تجمع در حدی بود که معتکفین در دانشگاه تهران نیز به دلیل اهمیت این امر به جمع اجتماع کنندگان پیوستند.

در این تجمع حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، علی اصغر زارعی مدیرکل حراست وزارت علوم، مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام میراحمدی معاون سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، مسلمی نائینی مدیرکل امور دانشجویان داخل و خارج وزارت علوم، عباسعلی عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران، امید معاون مالی - اداری دانشگاه، محمد خرمشاد معاون فرهنگی - دانشجویی وزیر علوم، رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر و حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی حضور داشتند.

تجمع دانشگاهیان مقابل سردر اصلی دانشگاه تهران با قرائت قطعنامه و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد دانشگاه پایان یافت.

در این قطعنامه آمده است:
از امّت اسلامی و به ویژه ملّت و دولت ایران مجدّانه می خواهیم، تمام توان خود را در حمایت همه جانبه، خصوصا کمک های مالی و نظامی به ملت مظلوم لبنان به کار بندند.

ما دانشجویان نیز آمادگی کامل خود جهت پیوستن به صفوف برادران مجاهدمان در حزب الله و شرکت همه جانبه متخصصان دانشگاهی در بازسازی لبنان رااعلام می داریم و از دولت جمهوری اسلامی و سایر دولت های اسلامی می خواهیم تا با احضار سفرای خود از سازمان ملل، مشروعیت بخش تصمیمات سیاسی و استکباری این سازمان نباشند و سازمانی را که برای حمایت از اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی تشکیل شده بیشتر از این یاری ننمایند.

تجمع کنندگان با ابراز تأسف از مواضع برخی دولت های اسلامی، آورده اند: آیا این دولت های به ظاهر اسلامی فکر نمی کنند روزی نوبت آنها هم خواهد رسید و آن روز، در صورت عدم مقاومت مردم لبنان بسیار زود خواهد بود ؟ ما دانشجویان و دانشگاهیان ایران به این دولت ها توصیه می کنیم تا دیر نشده و آتش خشم ملتها، کاخ های سراسر زر و زور و تزویر آنها را نسوزانده، با تعطیل نمودن سفارت اسرائیل و اخراج سفرای این رژیم جعلی از کشورهایشان و همچنین احضار سفرای خود از سرزمین های اشغالی، این ننگ ابدی را از پیشانی خود پاک کنند.

کد خبر 2022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز