همشهری آنلاین: ناصر سراج مراحل اجرای حکم 4 اعدامی پرونده فساد بزرگ مالی، ارسال بخش رد شده از سوی دیوانعالی به شعبه هم‌عرض و اجرای محکومیت مالی متهمان بخش اول را تشریح کرد.

ناصر سراج

به گزارش همشهری آنلاینف ناصر سراج قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد بزرگ مالی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره ارسال پرونده محکومان قطعی بخش اول این پرونده به واحد اجرای احکام اظهار داشت: هنوز این احکام به واحد اجرای احکام نرفته اما به زودی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بخشی از این احکام رده شده است، ابتدا باید بخش رد شده را تفکیک کنیم و به دادگاه هم‌عرض بفرستیم، سپس بخش احکام قطعی شده را به واحد اجرای احکام ارسال کنیم. سراج همچنین از ابلاغ احکام قطعی شده این پرونده به متهمان و وکلای آنها خبر داد.

رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب تهران درباره اجرای محکومیت‌های مالی این افراد گفت: نحوه اجرای محکومیت‌های مالی این محکومان باید در واحد اجرای احکام تعیین شود؛ البته مسائل مالی در اولویت قرار دارد باید ابتدا این مسائل تعیین تکلیف شود تا حکم اجرا شود.

سراج با تأکید بر اینکه محکومیت‌های حبس این محکومان با احتساب ایام بازداشت آنها خواهد بود اظهار داشت: هیچ کدام از 4 متهم اول این پرونده به حبس محکوم نشده‌اند و محکومیت آنها مواردی مانند اعدام و مسائل مالی است و هرکدام از آنها به عنوان مثال باید یک چهارم 25 هزار میلیارد ریال را پرداخت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که هیچ کدام از مواردی که دیوانعالی کشور رد کرده است، در شعبه بدوی رسیدگی می‌شود یا خیر گفت: موارد رد شده صرفا مربوط به مسائل مالی و تمام محکومیت‌های حبس تأیید شده است و این موارد رد شده باید در شعبه هم‌عرض رسیدگی شود.

روز گذشته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در چهل‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه اسامی و محکومیت 25 نفر از متهمان بخش اول پرونده فساد بزرگ مالی را اعلام کرد.

اسامی و محکومیت قطعی 4 متهمی که به اعدام محکوم شده‌اند، به شرح ذیل است:

1. مه‌آفرید امیرخسروی فرزند منصور به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی و فساد فی الارض به اعدام محکوم شد. همچنین این فرد به‌اتهام پولشویی به ردّ مال و جزای نقدی به‌میزان یک‌چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شد. کل وجوه پرداختی به‌عنوان رشوه ضبط شده است.

2. بهزاد بهزادی فرزند ناصر معاون حقوقی گروه آریا به‌اتهام اخلال در نظام اقتصادی محکوم به اعدام و به‌اتهام شرکت در پولشویی محکوم به پرداخت یک‌چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال شد.

3. ایرج شجاعی فرزند عنایت معاون مالی گروه با همان جرم و اتهام قبلی به اعدام و پرداخت یک‌چهارم مبلغ 25 هزار میلیارد و 729 میلیون و 800 ریال محکوم شده و محکومیتش تأیید شده است.

4. سعید کیانی رضازاده مدیر بانک صادرات گروه ملی اهواز محکوم به اعدام و بابت دریافت رشوه محکوم به استرداد 23 میلیارد و 500 میلیون ریال و پرداخت جزای نقدی به همین میزان شده است.

کد خبر 202122
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز