عامل جرایم جنایی که پس از ضرب و شتم و مجروح کردن 7 زن در شرق تهران، دو تن از آنها را به قتل رسانده بود، شناسایی و دستگیر شد.


به گزارش خبرنگار «حوادث» ایسنا سردار مرتضی طلایی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص نحوه شناسایی و دستگیری این متهم گفت: سی‌ام آبان ماه سال گذشته ماموران پلیس از وقوع یک فقره قتل زن جوانی در شرق تهران مطلع شدند.
در تحقیقات به عمل آمده از صحنه قتل مشخص شد: این زن جوان همان روز در حال ورود به داخل ساختمان محل مسکونی خود در شرق تهران بود که ناگهان از سوی شخصی با ضربات چاقو مضروب و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد، اما حین انتقال به بیمارستان فوت کرد؛ این در حالیست که مقتول در راه انتقال به بیمارستان اظهار کرده بود که ضارب خواستگار وی بوده است.
بر این اساس با اظهارات پیش از مرگ مقتول، با هویت «ندا طالبی» تحقیقات نیروهای پلیس به سمت وقوع قتل در پی مسائل خانوادگی کشیده شد و از این رو پیگیریهای پلیسی با این جهت آغاز شد.
این تحقیقات و اقدامات پلیسی در حالی بود که در بیست و چهارم آذر ماه سال گذشته یعنی درست پس از گذشت بیست و چهار روز از حادثه اول، در ادامه بررسی‌ها، زن جوان دیگری در شرق تهران از سوی شخصی ناشناسی مورد اصابت چاقو قرار گرفت و راهی بیمارستان شد؛ این در حالیست که هنوز چند روزی از این حادثه نگذشته بود که سی‌ام همان ماه، زن جوان دیگری به نام «اعظم سام دلیری» در حالیکه برای صحبت کردن با تلفن همراهش در بزرگراه «باقری» واقع در شرق تهران توقف کرده بود، ناگهان از سوی شخصی که بصورت ناگهانی با دیدن وی، از داخل کیوسک تلفن خارج شده و سوار بر خودروی وی شده بود، مواجه شد،‌این شخص با ضربات متعدد چاقو به قتل رسید.
سردار طلایی ادامه داد: با وقوع دو قتل و یک فقره مجروح شدن زنان جوان در شرق تهران، و با توجه به شباهت شیوه و نحوه وقوع قتل‌ها عملیات پلیسی با این احتمال که تمامی این جنایت‌ها از سوی یک شخص صورت گرفته است، با جدیت بیشتری از سر گرفته شد، این در حالیست که در پیگیری‌های پلیسی مشخص شد که این قتل‌ها هیچ ارتباطی با مسائل خانوادگی ندارد بر این اساس اکیپ ویژه‌ایی جهت شناسایی و دستگیری عامل آن تشکیل شد.
وی افزود: تحقیقات پلیسی در حال انجام بود که ناگهان بیست و پنجم بهمن ماه سال گذشته زن دیگری در شرق تهران با اصابت چاقو مجروح شد؛ این در حالیست که سی‌ام اردیبهشت ماه یک زن و شانزدهم خرداد ماه سال جاری نیز دو زن دیگر در شرق تهران مورد اصابت چاقو قرار گرفتند.
سردار طلایی گفت: بر این اساس نیروهای پلیسی با تلاش مضاعف و بالاتر از استانداردهای جهانی در خصوص دستگیری عامل جرایم سازمان یافته، سرانجام صبح روز گذشته پس از تلاش 7 ماهه پلیس، عامل جرایم جنایی و ضرب و شتم زنان در شرق تهران با ارتکاب دو فقره قتل و 5 فقره ضرب و جرح از طریق چاقو با هویت «علی ـ م» 24 ساله از طریق یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی عوامل سرکلانتری چهارم شرق تهران و پلیس جنایی شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دستگیر شده فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده در خصوص انگیزه قاتل از وقوع این جنایت‌ها گفت: تا کنون انگیزه‌ای نهایی از وقوع این قتل‌ها از متهم بدست نیامده است این در حالیست که هم اکنون کارشناسان ویژه‌ایی جهت بررسی انگیزه جرم به کار گرفته شده اند.
به گفته وی، این متهم در ابتدا انگیزه قتل‌های خود را همانند عاملان قتل سریالی زنان، سرقت اعلام کرده، این در حالیست که متهم از ارتکاب 2 فقره قتل و 5 فقره مجروح کردن زنان تنها 30 هزار تومان سرقت کرده و بر این اساس به نظر می‌رسد انگیزه این جنایت‌ها سرقت نبوده است، در این میان، وی در بازجویی‌های پلیسی به صورت پراکنده انگیزه خود را انتقام‌جویی از زنان در پی ارتباط نامزدش با دیگران اعلام کرده، اما هنوز این مسئله به طور قطع تایید نشده است.
به گزارش ایسنا سردار طلایی با تاکید بر این که این متهم سوژه‌های خود را بدون آشنایی قبلی و بصورت کاملا تصادفی انتخاب کرده، خاطرنشان کرد: میانگین زمان ارتکاب جرم از سوی متهم حدودا 3 دقیقه بوده است.
وی تصریح کرد: آخرین جرم این مجرم در تاریخ شانزدهم خرداد ماه با مجروح کردن شخصی به نام «الهام آگهی» رخ داده که پس از ارتکاب این جرم، سرنخ‌هایی برای شناسایی وی بدست آمد و در نهایت منجر به دستگیری وی شد.
سردار طلایی میانگین سنی قربانیان را بین 20 تا 28 سال اعلام کرد و افزود: این قربانیان اکثرا جزو زنان خانه دار و متاهل بودند.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص خصوصیات و وضعیت زندگی متهم دستگیر شده گفت:‌متهم دارای تحصیلات دیپلم بوده و در طبقه اجتماعی ضعیف در شمال شرق تهران زندگی می‌کرده است.
به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حال حاضر سابقه روانی متهم جهت روشن شدن موضوع در حال بررسی است چرا که به نظر می‌رسد متهم دارای عقده‌های روانی باشد

 

کد خبر 202

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز