دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با شایعه نابینایی یک چشم پاپ بندیکت شانزدهم، وی در میدان "سنت پیتر"، در جدیدترین سخنرانی خود پیش از آنکه به عنوان نخستین پاپ مستعفی کشور محسوب شود، از مومنان خواست تا برای وی و جانشینش دعا کنند.

پاپ بندیکت

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، حدود 50 هزار تن در میدان سنت پیتر گردهم آمدند و هنگامی که پاپ شروع به سخنرانی کرد و جزئیات تضعیف سلامتی‌اش را مطرح کرد، همه شعار "زنده باد پاپ" سر داده، پرچم‌های خود را تکان دادند و پاپ را بی‌وقفه تشویق کردند.

یک روزنامه نگار آلمانی مدعی است که چشم چپ پاپ بندیکت شانزدهم بینایی خود را از دست داده و پاپ نسبت به هفته‌های پیش خسته و از کار افتاده به نظر می‌آید.

"پیتر سیوالد"، روزنامه نگار آلمانی که در مناسب‌های گوناگون با پاپ بندیکت مصاحبه کرده و در سال 2010 کتابی را با او نوشت، گفت: قدرت شنوایی پاپ کمتر شده و چشم چپش نیز بینایی ندارد و بسیار لاغر شده است. من تا به حال پاپ را آنقدر خسته و ناتوان ندیده بودم.

پاپ بندیکت شانزدهم با 85 سال سن در 28 فوریه سال جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری و در این سخنرانی از تمامی مردم واتیکان به زبان‌های مختلف تشکر و قدردانی کرد.

پاپ به زبان اسپانیایی به مردم گفت: من از شما درخواست‌ می‌کنم تا به دعا کردن برای من و پاپ آینده ادامه دهید.

پاپ همچنین اعلام کرد: از نظر روحی و جسمی دیگر قادر به ادامه این شغل و رهبری کردن جهان کاتولیک‌ها در زمان بحران کلیسا نیست. این تصمیم اصلا آسان نیست که به دلیل منافع کلیسا بعد از شش قرن نخستین پاپی محسوب شوی که استعفا می‌دهد.

یکی از مشاوران ارشد رسانه‌ای واتیکان گفت: پاپ با تصمیمی که اتخاذ کرده به آرامش بیشتری دست یافته و فکر می‌کنم کارهای بسیاری برای انجام دادن در زندگی معنوی خود دارد.

یکی از حاضرین در میدان سنت پیتر گفت: پاپ به تازگی بسیار خسته، سردرگم و بدون اعتماد به نفس و نگران است. این مساله تاثیر بسیاری بر شما دارد چرا که پاپ باید یک شخصیت قوی و مقتدر باشد اما در عوض پاپ ضعیف و ناتوان به نظر می‌آید.

واتیکان اعلام کرده است که نشست کاردینال‌ها احتمالا برای انتخاب جانشین پاپ بندیکت از آنچه که انتظار می‌رود زودتر آغاز شده و رهبر جدید کلیسای کاتولیک تا اواسط ماه مارس معرفی می‌شود.

کد خبر 201999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز