همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت: 600 بازرس را برای کنترل بازار اعزام کرده‌ایم که این افراد کار خود را از چندی پیش آغاز کرده‌اند.

به گزارش فارس، مرتضی تمدن استاندار تهران در خصوص اقدامات نظارتی برای کنترل بازار در آستانه سال 92 گفت: 600 بازرس را برای کنترل بازار اعزام کرده‌ایم که این افراد کار خود را از چندی پیش آغاز کرده‌ و انبارها و بازار را پایش می‌کنند. ایجاد نمایشگاه‌های بهاره یکی دیگر از اقداماتی است که برای کنترل قیمت‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم که این نمایشگاه‌ها هم اکنون کارشان را آغاز کرده‌اند و تا 21 اسفند ماه نیز ادامه دارند.

تمدن افزود: در حوزه اصناف هم فروش فوق‌العاده را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ 5 هزار و 600 غرفه برای فروش فوق‌العاده در نظر گرفته شده و در نمایشگاه‌ها هم حداقل تخفیف نسبت به قیمت مصوب 20 درصد است و در فروش فوق‌العاده هم 10 درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار تهران گفت: همچنین میادین میوه و تره‌ بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز به قسمت مذکور پیوسته‌اند تا بتوانند در طول زمان اعلام شده لوازم مورد نیاز مردم را عرضه کنند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر فروشگاه‌های بهاره، فروش فوق‌العاده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار، بخشی را هم برای عرضه میوه شب عید مردم در نظر گرفته‌ایم که این بخش به صورت ویژه در میادین طراحی شده و در این قسمت به اندازه کافی ذخیره‌سازی انجام شده است تا میوه به قیمت مصوب عرضه شود.

استاندار تهران ادامه داد: پوشاک، مواد خوراکی و سایر لوازم مورد نیاز مردم در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود. در این ایام که ممکن است مقداری به واسطه افزایش مصرف قیمت بالا رود، از ذخیره‌هایی که در طول سال داشتیم استفاده و این ذخیره را وارد بازار می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای بخواهند در حق مردم اجحاف کنند و آنها را تحت فشار قرار دهند.

کد خبر 201979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز