دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری "روزهای فرهنگی ترکیه" برنامه های مختلفی در بخش های تجسمی، موسیقی، سینمایی و همچنین نشست های تخصصی هنر در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

پوستر فرهنگی

به گزارش ایرنا، "روزهای فرهنگی ترکیه" که از دوم تا چهارم اسفندماه سالجاری در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود شامل برنامه های متنوعی در بخش های مختلف است.

این برنامه فرهنگی در راستای تعمق بخشیدن به مناسبات فرهنگی دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه و با مشارکت سفارت کشور ترکیه در ایران و خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این برنامه روز چهارشنبه دوم اسفندماه ساعت 18 در تالار استاد جلیل شهناز با حضور "اومیت یاردیم" سفیر ترکیه، "احمت یاکوب ارکلیچ" وابسته فرهنگی و گردشگری سفارت ترکیه در تهران و جمعی از مقامات فرهنگی دو کشور برگزار خواهد شد.

در روز نخست برگزاری "روزهای فرهنگی ترکیه " ساعت 15 تا 18 درسالن استاد ناصری نمایش فیلم "روزی روزگاری در آناتولی" به نمایش در می‌آید.

ضمن اینکه نشست نقد و بررسی برای این فیلم با حضور افرادی چون محمدرضا اصلانی، عبدالحسین لاله، سعید عقیقی و محسن خیمه دوز برگزار خواهد شد.

دراین روز گالری های خانه هنرمندان میزبان نمایشگاه های مختلفی چون عکس هایی از شهرهای ماردین، شانلی اورفا، گازیان تپ و کشورهای جاده ابریشم با گرایش ایران و ترکیه و همچنین عکس معماری شهری در ترکیه می‌شوند.

ضمن اینکه علاقمندان می‌توانند از نمایشگاه لباس های سنتی شهرهای مختلف ترکیه در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان دیدن کنند.

در دومین روز این برنامه فرهنگی فیلم سینمایی "عسل" به نمایش در می‌آید و کارشناسانی چون محمدرضا اصلانی، عبدالحسین لاله، سعید عقیقی و محسن خیمه دوز به نقد و بررسی این فیلم خواهند پرداخت.

گروه موسیقی "سانتا گروبو" در روز سوم اسفند ماه از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 در سالن استاد شهناز به اجرای برنامه می‌پردازند.

ضمن اینکه دراین روز نشست تخصصی بررسی هنر ایران و ترکیه نیز با حضور کارشناسان از ساعت 14 تا 16 در سالن استاد امیرخانی برگزار می‌شود.

روز جمعه 4 اسفند ماه علاوه بر ادامه برپایی نمایشگاه های هنری، فیلم "جعبه پاندورا" نمایش و با حضور کارشناسان بررسی می‌شود.

همزمان با برپایی نمایشگاه های هنری، اجرای زنده نی توسط دو هنرمند ترکیه ای نیز از دیگربرنامه های این فعالیت فرهنگی است.

دراین روز گروه موسیقی "آکیسا" نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.

تبادلات فرهنگی ایران و ترکیه از منظر نگارگری، چگونگی ورود ترکان سلجوقی و پیدایش عثمانی ها درآناتولی، نگاهی به سینمای مدرن ترکیه، سرگذشت مشابه قالی ایران و ترکیه، ترمینولوژی مشترک در هنرایران و ترکیه و پس از 1950؛ ادبیات ترکیه از جمله نشست های تخصصی روزهای فرهنگی ترکیه است که روز پنجشنبه 3 اسفند در سالن استاد امیرخانی از ساعت 14 تا 16 برگزار می‌شود.

مدت زمان این نشست های 20 دقیقه و زمان بازدید از نمایشگاه های این برنامه 14 تا 20 اعلام شده است.

 

کد خبر 201899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز