شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: منتخب سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران، از جمع بندی و توافق اعضا بر سر ملاک‌ها و شاخص‌های تعیین شهردار و انتظارات شورا از شهردار آینده پایتخت خبر داد.

معصومه ابتکار به همشهری گفت: اعضای شورای سوم تاکنون، حدود 14 جلسه غیررسمی و مشورتی داشته‌اند که  بیشتر به منظور آماده‌سازی شرایط برای آغاز فعالیت شورای جدید بوده و در این جلسات موضوعات مختلفی مورد بحث قرارگرفته است که  یکی از مهمترین آنها بحث روش‌مندی انتخاب شهردار  است. 

 وی افزود: با توجه به فضای موجود درکشور و انتظارات مربوط به اداره کلان شهر تهران و لزوم توجه به مسایل کارشناسی، تخصص و توانمندی شهردار و پرهیز از شائبه انتخاب به روش سیاسی که از گذشته وجود داشته است، برای رفع شبهه و داشتن  یک انتخاب درست و قابل دفاع، تصمیم به این کار گرفتیم.

عضو سومین دوره شواری شهر تهران گفت: در این جلسات در باره مصداق‌ها یا فرد خاصی صحبتی نشده و فعلاً  بحث ملاک‌ها و انتظارات شورا از شهردار مطرح و در باره آنها توافق شده است.

وی با این حال افزود: در مورد شهردار فعلی  این صحبت مطرح شد که بحث ثبات مدیریت می‌تواند جزو یکی از این شاخص‌ها باشد. یعنی دوستان این را مطرح کردند که وضع موجود نیز ارزیابی شود و ثبات مدیریت با توجه به اینکه یک سال و اندی از فعالیت شهردار فعلی می‌گذرد و تلاش‌هایی نیز انجام شده است که شاید با تغییر مدیریت، بی‌ثباتی در شهرداری به وجود آورد،  توافق شد که این موضوع به عنوان یکی از شاخص‌ها در کنار شاخص‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد.

استقلال رأی در شورای شهر
علیرضا دبیر منتخب سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به جلسات بررسی شاخص‌های مربوط به انتخاب شهردار گفت:  هنوز راجع به مصادیق هیچ صحبتی نشده است.

وی در باره اینکه چه شاخص‌هایی در این باره مطرح است،  مواردی همچون  توانمندی، سابقه اجرایی قوی داشتن،  انضباط مالی،  تعهد قوی به مردم و تعامل خوب با شورای شهر را از  جمله شاخص‌های مهم در تعیین شهردار عنوان کرد. منتخب سومین دوره شورای شهر تهران افزود:  از آنجا که شورا  و کسانی که انتخاب شده‌اند نماینده مردمند،  طبیعی است که شهردار باید با  نمایندگان مردم تعامل خوب داشته باشد. 

دبیر همچنین با اشاره به بررسی شاخص‌ها و ملاک‌های تعیین شهردار و ادامه جلسات غیر رسمی شورای سوم  تاکید کرد: من به عنوان یک آدم مستقل در جلسات شورای شهر رأی می‌دهم.

کد خبر 20165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز