همشهری آنلاین: به گفته یک فعال حقوق کودکان، 22 درصد از کودکان کشور به مدرسه نمی‌روند.

کودک

فرشید یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیمان نامه جهانی حقوق کودک که بر اساس آن هر فرد زیر 18 سال کودک محسوب می‌شود، اظهار کرد: مجموع کودکان در سن مدرسه در سال جاری 14 میلیون و 700 هزار نفر هستند که مطابق آخرین آمار اعلام شده توسط آموزش و پرورش، حدود 11 میلیون و 600 هزار نفر از این تعداد در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما‌به‌التفاوت تعداد کودکان در سن مدرسه نسبت به کودکانی که در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، کودکان خارج از چرخه تحصیل را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: بر اساس این آمار، سه میلیون و 100 هزار کودک خارج از چرخه تحصیل قرار دارند، بنابراین می‌توان گفت که 22 درصد از کودکان به مدرسه نمی‌روند.

وجود یک میلیون و 500 هزار کودک کار در کشور

یزدانی با اشاره به الگوی کودکان خارج از چرخه تحصیل سال 85 که از میان سه میلیون و ششصد هزار کودک خارج از چرخه تحصیل، یک میلیون و 700 هزار نفرشان کودکان کار بودند، گفت: طبق این الگو می‌توان برآورد کرد که در سال 91 از میان سه میلیون و 100 هزار کودک خارج از چرخه تحصیل، یک میلیون و 500 هزار کودک کار در کشور وجود دارد.

این فعال حقوق کودک، طبق قانون اساسی، پوشش و آموزش رایگان و اجباری کودکان را وظیفه دولت دانست که در این حوزه خلا عملکردی وجود دارد.

کد خبر 201621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز