جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کمیسیون واردات اتاق ایران از متوقف شدن صادرات پسته برای شش ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجیدرضا حریری رییس کمیسیون واردات اتاق ایران با اعلام این خبر گفت: پنج‌شنبه شب به طور رسمی به صادرکنندگان اعلام شد که تا شش ماه نمی‌توانند پسته صادر کنند.

وی درباره دلیل توقف صادرات پسته گفت: حفظ قیمت در بازار داخلی و تامین پسته مورد نیاز مردم در شب عید و کاهش قیمت آن دلایل اصلی توقف صادرات آن است.

حریری درباره پیامدهای توقف صادرات پسته اظهار داشت: این موضوع باعث بی ثباتی برای صادرکنندگانی است که تعهدات بین‌المللی نسبت به فروش پسته دارند.

رییس کمیسیون واردات اتاق ایران افزود: این بی ثباتی باعث احتیاط بیشتر صادرکنندگان در فعالیت‌های تجاری آنان می‌شود زیرا در این شرایط هیچ تصمیمی برای تجارت نمی‌توان گرفت.

وی با تاکید بر اینکه از سال 2011 تا کنون بزرگترین رقیب ما در به دست گرفتن بازار پسته در جهان کشور آمریکا بوده است، گفت: صادرات پسته ایران از سال 2011 به دلیل حضور کشور آمریکا در بازارهای جهانی به خطر افتاده است که توقف شش ماهه صادرات ایران باعث می‌شود که بازارهای خود را در جهان به آمریکا بسپاریم.

حریری گفت: تا کنون ما در صادرات پسته در جهان مقام اول را داشته‌ایم و آمریکا در مقام دوم بوده است. توقف صادرات آن منجر می‌شود که بازارها در اختیار آمریکا قرار گرفته و ما مقام اول را در صادرات آن از دست بدهیم.

کد خبر 201493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز