مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

از شهرداری تهران به‌عنوان اصلی‌ترین سازمان متولی برگزارکننده مراسم دهه فجرنام برده می‌شود.

مراسم 22 بهمن


به قول مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران از صفر تا صد نیازمندی‌های مختلف ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی را برای برگزاری مراسم راهپیمایی دهه فجر شهرداری تهران برطرف کرد.

از دو ماه قبل یعنی از آذرماه امسال جلسات فشرده‌ای میان شهرداری تهران با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد و نیازمندی‌های مختلف این شورا در زمینه استقرار 15کانکس در مسیر راهپیمایی، تامین ماشین‌آلات، آماده‌سازی‌ و گل‌کاری جایگاه و سکوها، آماده‌سازی‌ میدان آزادی و نصب انواع پلاکارد، پرچم و بنر در طول مسیر راهپیمایی تأمین شد. عبداللهی همچنین از شست‌وشو و پاکسازی و رفت و روب مسیر با به‌کارگیری حدود پنج‌هزار نیرو از دو روز قبل از برپایی مراسم راهپیمایی سخن گفت و افزود: این نیروها همچنین کار پاکسازی جداره‌ها، نظافت و رنگ‌آمیزی دیوارها را برعهده داشتند.

علاوه براین، تمهیدات لازم برای رفع سد معبر ، ‌نصب مخازن نو، سرویس‌های بهداشتی پرتابل، ‌ تانکرهای آب ، پیش‌بینی مهرو موکت به‌منظور برگزاری نماز ظهر و عصر، تامین ستاد گمشدگان درمناطق 9 و 10 را نیز شهرداری تهران برعهده داشت. به گفته عبداللهی همچنین از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران میان راهپیمایان مراسم 22 بهمن گل توزیع شد و درسطح تمامی مناطق 22گانه نیز معاونت فرهنگی اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی کرد.

یکی دیگر از وظایف خدمات شهری این بود که بلافاصله بعد از پایان مراسم راهپیمایی و اقامه نماز ظهر و عصر از سوی راهپیمایان 22بهمن نیروهای خدمات شهری ظرف کمتر از یک‌ساعت اقدام به پاکسازی معابر در طول مسیر راهپیمایی کردند، به‌نحوی که تا ساعت 14:30 کل مسیر پاکسازی شد.

غبارروبی گلزار شهدا

عطرافشانی گلزار شهدا همزمان با هشتمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران درقطعه شهدای بهشت زهرا بود. علاوه براین همزمان در قالب مراسمی باعنوان مهمانی لاله‌ها بیش از 18 هزار گلزار شهید انقلاب و جنگ تحمیلی در سراسر کشور نیز غبارروبی، عطر افشانی و گلباران شد.

این مراسم در چهارنقطه از کشور از جمله بهشت زهرای تهران، گلزار شهدای مهاباد استان آذربایجان‌غربی به‌عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن، گلزار شهدای پیروان ادیان توحیدی و گلزار شهدای روستای روشن‌آباد در شهرستان کردکوی، به‌صورت ویژه برگزار شد. این مراسم از ساعت 14 تا 16پنجشنبه 19 بهمن همزمان در گلزارهای شهدای سراسر کشور باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و ادای احترام و تجلیل از مقام شامخ و رفیع آنان برگزار شد.

کوپن‌های تخفیف ویژه دهه‌فجر تا هشتم اسفند معتبر است

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند از برگزاری جشنواره گل یاس به مناسبت دهه فجر سخن گفت. بر این اساس برای اقلامی مشخص، کوپن‌های تخفیفی درنظر گرفته شده که مشتریان هنگام خرید با ارائه آن کوپن‌ها به صندوق می‌توانند از تخفیفات ویژه استفاده کنند. قدرت گودرزی با اشاره به اینکه به مناسبت ایام دهه فجر مقابل درب ورودی فروشگاه‌های بیهقی، بهرود، فرمانیه و بوستان دفترچه‌های تخفیف به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود گفت: این کوپن‌ها که تا هشتم اسفند ماه همچنان توزیع می‌شود برای کالاها و اجناس مصرفی و ضروری سبد کالای شهروندان درنظر گرفته شده است.

مراسم بانگ تکبیر بر فراز برج میلاد

شب 22 بهمن امسال نیز، تنها بانگ الله‌اکبر بر فراز شهر طنین نینداخته بود بلکه آسمان پایتخت مانند بسیاری از شهرهای کشور، جولانگاه نورافشانی ها بود. برج میلاد نیز در کنار بانگ الله‌اکبر، شب 22 بهمن ماه با نور افشانی، فضایی شاد برای شهروندان فراهم آورد. همچنین به مناسبت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران اقدام به برگزاری برنامه ویژه تکبیرگویی از فراز برج میلاد تهران کرد. این مراسم در روز 21 بهمن ماه 1391 ساعت 20 با همراهی 300نفر از خانواده معظم ایثارگران تهران در برج میلاد برگزار شد.

خدمت‌رسانی به مناسبت راهپیمایی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خدمات‌رسانی ویژه‌ای برای شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی 22بهمن انجام داد. این شرکت از ساعت هفت صبح روز 22بهمن از میادین، پایانه‌ها، پایگاه‌های بسیج، شهرک‌های شهر، سرویس‌های ویژه رایگان به‌شرح ذیل برای شرکت در راهپیمایی در اختیار شهروندان قرار داد: تهرانپارس، خاقانی، میدان امام حسین، میدان شمشیری، میدان رازی، میدان محمدیه، میدان قیام، میدان خراسان، میدان شوش، میدان راه‌آهن، میدان ابوذر، میدان جلیلی، میدان نازی‌آباد، خانی‌آباد، خلیج‌فارس، شهرک ولیعصر، یافت‌آباد، شادآباد، تهرانسر، کارگر شمالی، میدان صادقیه، کوی نصر، سیدجمال‌الدین اسدآبادی، شهران، شهرزیبا، کن، پونک، جنت‌آباد، شهرک شهید باقری، میدان صنعت، شهرری، سیزده‌آبان، دولت‌آباد، خزانه، میدان رسالت، سیدخندان، هفت‌حوض، شهرک شهید محلاتی، تجریش، قدس، لویزان، میدان شهدا، پیروزی، میدان کلاهدوز و شهرک شهید بروجردی. پس از خاتمه مراسم نیز این شرکت نسبت به بازگشت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی به مبادی اولیه در محل‌های از پیش تعیین شده در محدوده میدان آزادی اقدام کرد.

برپایی فرهنگسرای «ایران ما» در میدان انقلاب

فرهنگسرای «ایران ما» به مناسبت 22بهمن‌ماه از ساعت 9صبح این روز در ضلع شمال غربی میدان انقلاب اسلامی برپا شد. محمدعلی قندهاری نیا معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در این‌باره گفت: برنامه‌های متنوع این فرهنگسرا در چهار قالب صحنه‌ای، ایستگاهی، نمایشگاهی و میدانی برگزار شد. وی در ارتباط با برنامه‌های نمایشگاهی این فرهنگسرا گفت: نمایشگاه «عهد ماندگار» به همت فرهنگسرای انقلاب برپا ‌شد و به نمایش تصاویر حضور مردم در راهپیمایی‌های 22بهمن، طی 33سال گذشته اختصاص یافت. همچنین نمایشگاه معرفی شهدای انقلاب اسلامی در فرهنگسرای ایران ما به همت فرهنگسرای رضوان برپا ‌شد که به نمایش تصاویر و معرفی گروهی از شهدای 12تا 22بهمن، روایتگری سیره شهدا و تجدید پیمان با آرمان‌های آنان اختصاص داشت. بازخوانی سرودهای انقلابی از سوی گروه سرود نوجوان نسیم قدر، اجرای کنسرت سمفونی انقلاب و پرده‌خوانی پیروزی انقلاب اسلامی ازجمله برنامه‌های صحنه‌ای فرهنگسرای ایران ما بود.

کد خبر 201253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز