مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

فجر امسال کوچه پسکوچه های شهر، نشان از روزگار فجر و پیروزی داشت. قرار بود هر کوی و برزن نشانی باشد از روزگار رشادت‌ها و پایداری ها؛ از روزگاری که بذر انقلاب به بار نشست و این نهال طیبه برآمد و رستن گرفت. هر کوچه این شهر از سی و چهار سال پیش نشانی داشت به یادماندنی؛ نشانی که تا به امروز همچنان برجاست.

22  بهمن

ایستگاه‌های فرهنگی و هنری در راهپیمایی

شهرداری منطقه یک با ارائه محصولات فرهنگی و هنری و تکریم و تجلیل از حضور پرشور شهروندان در راهپیمایی بزرگ 22بهمن حضور یافت.به گفته سعید کارگران رئیس اداره فرهنگی این منطقه، ایستگاه‌های فرهنگی محلات تجریش و نیاوران به‌عنوان دو محل تأثیر‌گذار در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به همراه ایستگاه‌های فرهنگی شهرداری منطقه یک در چهارراه ولیعصر ضلع شمال شرقی بوستان دانشجو استقرار یافت تا به ارائه فعالیت‌ها، خدمات، محصولات فرهنگی، هنری و ورزشی به راهپیمایان بپردازد.

مسابقات بومی و محلی برای بانوان شمال شرق تهران

همزمان با سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های مختلفی با همکاری سرای محلات برای بانوان شمال شرق تهران برگزار شد. به گفته اعظم شکری، مدیر تربیت بدنی بانوان منطقه چهار، در خجسته دهه مبارک فجر ویژه برنامه‌های ورزشی متنوعی در سطح منطقه چهار برای بانوان برگزار شد که مسابقات بومی و محلی از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه بود. برگزاری لیگ مسابقات بومی و محلی در سطح مدارس، همایش پیاده روی، کلاس آموزش تغذیه ورزشی ویژه دانش‌آموزان سطح منطقه، جشنواره بادبادک با حضور بیش از 1000کودک به همراه خانواده هایشان، برگزاری اردوهای تفریحی ورزشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ورزشی در سرای محلات برخی از برنامه‌های تربیت بدنی بانوان این منطقه در دهه مبارک فجر بود.

میزبانی از راهپیمایان

شهرداری منطقه 9 به‌عنوان میزبان اصلی راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن در جشن ملی و حضور خیل عظیم مردم شهیدپرور و دلاور تدارک گسترده‌ای برای این روز درنظر گرفت. حسین سلطانی شهردار این منطقه درخصوص آماده‌سازی‌ معابر سطح منطقه و به‌کارگیری تمهیدات ویژه مانند هر سال گفت: میدان آزادی به‌عنوان سمبل آزادی ایرانیان برای این روز ملی آماده شد. در این زمینه تمام اقدامات لازم جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر این ایام انجام شد و نصب پرچم‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر خیابان‌های آزادی، استادمعین، بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جناح نیز صورت گرفت. شهردار منطقه 9 تصریح کرد: در میدان آزادی نیز تدابیر ویژه‌ای جهت میزبانی از مردم همیشه در صحنه صورت گرفت و اقداماتی نظیر نصب داربست و رنگ آمیزی، آذین بندی تپه‌های اطراف، نصب 55 عدد طاق نصرت در مسیرهای منتهی به میدان و آذین بندی آن، آماده‌سازی‌ جایگاه سخنرانی در قالب گل آرایی و آذین بندی و آماده‌سازی‌ محل‌های اقامه نماز جماعت اجرایی شد.

استقرار ایستگاه فرهنگی در میدان فردوسی

ایستگاه فرهنگی منطقه 15در روز 22بهمن در ضلع جنوب شرقی میدان فردوسی با ارائه محصولات و خدمات فرهنگی پذیرای شهروندان بود. ابوالفضل حیدری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 15در تشریح برنامه‌های این منطقه در روز راهپیمایی 22بهمن گفت: شهرداری منطقه با هدف وحدت و همدلی مردم در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و با رویکرد ترغیب به حفظ و حراست از انقلاب خدمات بسیاری را در روز 22بهمن عرضه کرد.

همایش‌های تخصصی در سراهای محله

منطقه 19 با در اختیار داشتن بوستان ولایت برنامه‌های گسترده‌ای به مناسبت جشن‌های انقلاب اسلامی برگزار کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جوادی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه19 شهرداری در تشریح برنامه‌های مناسبتی دهه فجر در این منطقه از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان فجرآفرین در بوستان ولایت و همایش تخصصی «زن و انقلاب اسلامی» در سراهای محله منطقه خبر داد. به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی40عنوان برنامه با مشارکت ادارات معاونت، نواحی پنجگانه و سرای محلات برگزار شد. جوادی ضمن اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ایام، دیدار باخانواده‌های گرانقدر شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی واقع در جایگاه جلوس بهشت زهرا، مصور‌سازی‌ وقایع انقلاب، برگزاری مسابقه خاطره نویسی با عنوان لحظه‌های به یاد ماندنی انقلاب، قصه گویی با موضوع انقلاب، همایش بزرگ انقلاب و زنان انقلابی، غبار روبی مرقد مطهرحضرت امام خمینی(ره) و مزار شهدا و جشنواره تجلیل از دانش‌آموزان مخترع و متفکر بسیجی را از عمده‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

اهتزاز سومین پرچم مرتفع منطقه

به‌منظور ارائه بهترین خدمات به راهپیمایان و فراهم شدن زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن، حوزه‌های مختلف مدیریت شهری منطقه 20 ازجمله ترافیک، ‌اجتماعی و امور شهری و فضای سبز اقدامات ویژه‌ای در این خصوص به شهروندان ارائه کردند. عظیم بابایی شهردار این منطقه به اجرای موفق طرح محدودیت ترافیکی خیابان فدائیان اسلام همزمان با این مراسم که با همکاری پلیس راهور منطقه انجام شد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه راهپیمایی منطقه 20با محوریت میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، تمهیدات ترافیکی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این منطقه برای دو مسیر در حالی انجام شد که 20دستگاه ون و 79دستگاه اتوبوس به راهپیمایان شهرری و 56دستگاه اتوبوس نیز به راهپیمایان در مسیر میدان آزادی سرویس دهی کردند. برپایی 12غرفه فرهنگی در میدان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و توزیع اقلام فرهنگی با مضامین انقلابی و ترویج آرمان‌های امام راحل(ره) ازجمله اقداماتی بوده است که با مشارکت و همکاری مدیران محله انجام شد که تبلوری از رویکرد شهرداری تهران مبنی بر اجرای طرح محله محوری است.

ارائه خدمات به 50هزار شهروند تهرانی

با برپایی ایستگاه فرهنگی فجر وحدت در منطقه 22 همزمان با 22بهمن‌، بیش از 50هزار نفر از شهروندان تهرانی از این ایستگاه بازدید کردند. به گفته حسین مرادی شهردار منطقه22، ایستگاه فرهنگی فجر وحدت با 18غرفه از فعالیت‌های متنوع ادارات حوزه اجتماعی و فرهنگی همچنین سرای محله نمونه شریف، همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محل برگزاری راهپیمایی 22بهمن برپا شد.

کد خبر 201252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز