همشهری آنلاین: باراک اوباما لایحه بودجه دفاعی به ارزش 633 میلیارد دلار را امضا کرد که مانع بسته شدن زندان گوآنتانامو می‌شود و در بیانیه‌ای ادامه فعالیت این زندان را اتلاف منابع امنیت ملی خواند.

مراسم تشییع پیکر حسن حبیبی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه «میامی هرالد»، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ منتشر شده از سوی کاخ سفید اعلام کرد: من همچنان معتقدم که ادامه فعالیت زندان گوآنتانامو با اتلاف منابع، خدشه وارد کردن به روابط ما با متحدان‌ و افزایش تعداد دشمنان‌مان، امنیت ملی کشور را متزلزل می‌کند.

در حالی که باراک اوباما در بیانیه‌های امضا شده گذشته از این محدودیت‌ها و موانع، خشمگین شده است این بار بر هزینه این اقدام تاکید کرده و این بیانیه درست پس از مذاکرات جنجالی در خصوص مسائل مالی منتشر شده است.

کاخ سفید تهدید کرده بود که لایحه بودجه پنتاگون را به خاطر نگرانی‌هایی از جمله محدودیت قدرت و اختیاراتش در انتقال مظنونان تروریستی از زندان نظامی آمریکا در گوآنتانامو وتو می‌کند. پنتاگون در حال حاضر 166 زندانی در گوآنتانامو دارد و به این نتیجه رسیده است که دست کم 55 تن از آن‌ها باید آزاد شوند اما فقط 9 تن از آن‌ها محاکمه یا متهم شده‌اند.

اوباما اعلام کرد که وی این لایحه را به دلیل لزوم تجدید اختیارات مهم دفاعی و هزینه‌هایی که آن‌قدر زیاد هستند که نمی‌شود آن‌ها را نادیده گرفت، امضا کرده است.

کد خبر 201023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز