طالب ریفاعی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی آنطور که روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده، از برگزاری نخستین جشنواره ملی صدای عشایر در ایران قدردانی کرد.

 براساس این خبر طالب ریفاعی در پیامی که به معاونت گردشگری ایران فرستاده اعلام کرده است: تردیدی وجود ندارد که در معرض نمایش گذاشتن اصالت‌های قومی و فرهنگی کشور جذاب و زیبای ایران موفقیت بزرگی است.

دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همچنین در پیام خود تأکید کرده است: سازمان جهانی جهانگردی متعهد به این امر است که گردشگری مسئولانه، پایدار و قابل دسترس را در سراسر جهان تبلیغ و ترویج دهد. این پایداری و ثبات همچنین درخصوص حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و ثبات اقتصادی و مدیریت زیست‌محیطی مصداق خواهد داشت. طالب ریفاعی گفته است: به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران برای تخصیص ترویج و تبلیغ ارزش‌های میراث فرهنگی کشورشان تبریک می‌گویم.

به گفته وی، این امر به‌دلیل احترام به نسل‌های گذشته مردم قبایل و عشایر ایران و همچنین به‌دلیل تعلیم و تربیت نسل امروز نقش کلیدی و حیاتی در توسعه کشور ایفا می‌کند. طالب ریفاعی همچنین در پیام خود از اینکه شخصا قادر به شرکت در جشنواره ملی صدای عشایر ایران نبوده است ابراز تأسف کرده و اعلام کرده است: سازمان جهانی جهانگردی و به‌ویژه برنامه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه، اظهار امیدواری می‌کند تا در آینده همکاری نزدیک و مستمری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. به امید آنکه فواید صنعت گردشگری تا آنجا که ممکن است به تعداد بیشتری از افراد در جهان ارائه شود.

 

کد خبر 200913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز