یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: انتظار مسئولان دولتی و وعده خودروسازان برای جمع کردن شکاف قیمت در بازار آزاد و رسمی دست‌کم در روزهای اخیر ابتر ماند و نه‌تنها اعلام قیمت رسمی فروش و پیش فروش خودرو، باعث کاهش قیمت در بازار آزاد نشد، بلکه بازهم عدم‌عرضه خودرو به کام واسطه‌ها بود که موفق شدند با تشدید سوداگری قیمت را بالا‌نگه دارند.

خودرو

به گزارش همشهری، درحالی‌که تقاضای مؤثری برای خرید خودرو در بازار آزاد وجود ندارد، اما به‌دلیل خلف وعده‌های مکرر خودروسازان در تحویل بموقع خودروهای پیش‌فروش شده و عدم‌اطمینان نسبت به ایفای تعهدات، مانع افت قیمت‌ها شده است. برخی خبرها حکایت از توقف رشد قیمت و برخی دیگر هم حکایت از افزایش نسبی قیمت‌ها دارد، آیا مردم به وعده وزارت صنعت، معدن و تجارت توجه نشان می‌دهند که پیش از این گفته شده بود: مردم خودرو نخرند، قیمت کاهش می‌یابد؟

برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو دلیل تداوم نابسامانی قیمت در بازار خودرو را ناشی از تصمیم دولت دانسته و تأکید کرده‌اند: قیمت مصوب برخی خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد بوده که همین مسئله باعث شده تا قیمت این نوع خودروها در بازار آزاد افزایش یابد. ابهام اما این است که اگر قیمت‌های اعلام شده از سوی سازمان حمایت مورد تأیید خودروسازان نیست، پس اعلام رسانه‌ای پیش‌فروش و فروش قطعی خودرو ناشی از چیست؟ و اگر از قیمت‌ها راضی هستند پس چرا قیمت در بازار کاهش نمی‌یابد؟ نابسامانی بازار خودرو اگر برای مردم سودی نداشته باشد، هم برای دولت و هم خودروسازان نان دارد.

کد خبر 200893
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز