همشهری آنلاین: قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه کروبی به بازگشت تمایل دارد گفت: کروبی تمایل دارد که بازگردد اما میر‌حسین بر نمی‌گردد.

اسدالله بادامچیان در جلسه ماهانه دبیران و رابطان شهرستانی حزب موتلفه اسلامی استان فارس گفت: کروبی تمایل دارد که بازگردد اما میر‌حسین بر نمی‌گردد زیرا او یک خائن به تمام معناست که استکبار از ابتدای انقلاب وی را برای چنین روزهایی در آب نمک خوابانده بود. مهمترین اظهارات بادامچیان را به نقل از مهر بخوانید:

  • عسکراولادی به عنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در دورانی که به قول خود وی عمرش مانند آفتاب لب بام است اظهاراتی را بیان کرد که مورد انتقاد فراوان قرار گرفت. عسکراولادی، موسوی و کروبی را سر فتنه نمی‌داند و اعتقاد دارد اگر این افراد بزرگ شوند در راستای اهداف آمریکاست که می‌خواهد برای مخالفت‌ها رهبران کاریزماتیک بتراشد.
  • برخی از ضد انقلاب‌ها آن سوی مرز مهملاتی گفتند که به خاطر اینکه نظام در زمان انتخابات در موضع ضعف قرار گرفته عسکراولادی را میانجی کرده تا موسوی و کروبی را بازگرداند. عسکراولادی اعتقاد دارد سران فتنه آمریکا و رژیم صهیونیستیهستند و موسوی و کروبی "مفتون" به معنای بازی‌خورده و بهتر بگوییم بازیچه شده‌اند.
  • اگر فضای بازگشت این افراد مشکل شود ناخواسته در راستای منافع استکبار حرکت کرده‌ایم و عسکر‌اولادی فضایی باز کرده که این افراد اگر می‌خواهند به آغوش نظام بازگردند بتوانند این کار را انجام دهند.
  • برخی بیان کردند سخنان عسکراولادی شبیه به "بی بی سی" و "وی او ای" است، اما این بلندگوهای استکبار می‌خواهند موسوی و کروبی را بزرگنمایی کنند در حالیکه عسکراولادی می‌گوید اینها هیچ نیستند.  "بی بی سی" که نه امام را قبول دارد و نه انقلاب را، به عمد موسوی را نخست وزیر امام خطاب می‌کند در حالیکه او نخست وزیر تحمیلی به امام بود.
  • طرفداران آقای احمدی‌نژاد می‌گویند «بگو بگوهای» نمایندگان باعث پخش فیلم از طرف رئیس جمهور شد حرف درستی نیست چرا که احمدی‌نژاد صبح همان روز معاون خود لطف‌الله فروزنده را به مجلس فرستاده و گفته بود قصد دارد چنین فیلمی را پخش کند. این نوار از هفته قبل پر شده و آماده بود و تحریک لاریجانی و نمایندگان باعث این حرکت نشد بلکه احمدی‌نژاد بود که «بگم بگم» را آغاز کرد. از طرفی قرار نیست اگر هر کس را به کاری غیر صحیح تحریک کردند آن کار را انجام دهد بلکه همواره باید به تکلیف عمل کرد حتی اگر به ضرر خودمان شود.
  • مرتضوی زحمات بسیاری برای انقلاب کشیده و اگر چه افرادی مانند آقای روح‌الامینی در مورد وی حساسیت دارند، اما دعوای مجلس و رئیس جمهور بر سر ریاست مرتضوی بر تامین اجتماعی ربطی به سوابق مرتضوی ندارد.
  • برخی در انتخابات مجلس نهم هیاهو به راه انداختند که بادامچیان و عسکراولادی رای نیاوردند، اما آنها فراموش کردند که موتلفه با همراهی استان‌ها 200 نفر را معرفی کرد که 128 نفر آن به مجلس راه یافتند.
  • رای نیاوردن ما نیز دلایلی داشت و اما این اشاره کافی است که از یک جمع 27 نفره برای کاندیداتوری تهران 16 نفر گفتند ما کاری به جمع نداریم و برای خودمان کار می‌کنیم.
  • بنده و آقای عسکراولادی از آیت‌الله مهدوی‌کنی کسب تکلیف کردیم و ایشان دستور دادند به حضور ادامه دهید، ما نیز اطاعت امر کردیم اگر چه می‌دانستیم زمانی در یک جمع چند نفر فقط برای خودشان کار می‌کنند و ما نیز برای آنها تبلیغ می‌کنیم خودمان بازنده ظاهری خواهیم بود اما مهم تکلیف بود که انجام شد.
  • در انتخابات ریاست جمهوری مقرر شده هماهنگی فعالیت‌های اصولگرایان در پنج شهر شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز و تبریز با مسئول جبهه پیروان خط امام و رهبری استان و در سایر استان‌ها با دبیر حزب موتلفه اسلامی استان باشد.
  • اصلاح‌طلبان امید چندانی به انتخابات ریاست جمهوری ندارند و افتراقات بسیاری بین خودشان وجود دارد. آقای عارف گفته من از طرف اصلاح‌طلبان کاندیدا نمی‌شوم، اما آنها می‌توانند مرا حمایت کنند که این امر به معنای آن است که عارف می‌داند مردم دیگر به اصلاح‌طلبان اقبال ندارند.
  • در میان اصلاح‌طلبان برخی تندروها قائل به تحریم انتخابات هستند، یک بخش می‌گوید کسی مانند میرحسین موسوی پیدا کنیم و حتی اگر رد صلاحیت شد به وی رای بدهیم، عده‌ای از آنها نیز معتقد هستند باید از یک چهره اصولگرای معتدل حمایت کرد. گروه دیگری از اصلاح‌طلبان عنوان می‌کنند نه تحریم نه شرکت بلکه بی‌تفاوتی پیش بگیریم، یک بخش می‌گویند به جریان معتدل اصلاحات مانند عارف رای بدهیم و دست آخر بخشی نیز اعتقاد دارند که باید کار را به خود بدنه واگذار کرد که هر کس می‌خواهد شرکت کند یا نکند.
  • جریان انحرافی که امکانات مالی و رسانه‌ای دارد و با برخی از مدیران میانی دولت در ارتباط است، در موارد بسیاری با اصلاح‌طلبان همراهی می‌کند و برای انتخابات برنامه دارد.
  • انتخابات ریاست جمهوری به دلیل کثرت نامزدها پیچیده‌تر است و استکبار نیز امید دارد که بتواند آب را گل‌آلود کرده و جریانات مشابه سال 88 را تکرار کند.
کد خبر 200755
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز