شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: خانواده جورج بوش پدر و پسر از طریق ایمیل مورد هجوم یک هکر قرار گرفته‌ و اطلاعاتی که در این ایمیل‌ها رد‌و‌بدل شده‌بودند، از جمله تعدادی عکس خانوادگی در اینترنت منتشر شده‌اند.

جورج بوش

به گزارش دیسکاوری، وب‌سایتی به نام Smoking Gun در روز هفتم فوریه تصاویری خانوادگی از خانواده بوش را منتشر کرده و ادعا کرد این تصاویر را از 6 ایمیل متعلق به دوستان و اعضای خانواده بوش‌ها به دست آورده‌است.

این تصاویر شامل تصویری است که در آن بوش پدر را در بیمارستان نمایش می‌دهد و حال او در تصویر به اندازه‌ای وخیم دیده می‌شود که دربرخی از ایمیل‌های به سرقت رفته جزئیاتی درباره مراسم ختم وی شرح داده شده‌است. ایمیل‌های هک شده به خواهر کوچکتر بوش، چند نفر از دوستان خانوادگی آنها و دو نفر از اعضای دورتر خانواده تعلق داشته‌اند.

به گفته سخنگوی این خانواده،‌درحال حاضر تجسس‌های قضایی برای یافتن عامل این حمله آغاز شده اند. بیشتر تصاویر منتشر شده در سکونت‌گاه خانوادگی بوش گرفته شده و بر روی آنها نام هکر نقش بسته است. بیشتر افرادی که ایمیل آنها هک شده‌بود، از نشت اطلاعات ایمیلی خود اطلاعی نداشتند.

وب‌سایت Smoking Gun  اشاره‌ای به نحوه هک شدن ایمیل‌های خانواده بوش نکرده اما معمولا این نوع حملات هکری با تکیه بر انتخاب رمز عبور ضعیف انجام می‌شوند. این حمله شباهت زیادی به هک شدن ایمیل سارا پیلین، کاندیدای معاونت ریاست جمهوری در سال 2008 دارد. در آن زمان، یک دانشجوی آمریکایی با حدس زدن رمز عبور ایمیل یاهوی سارا پیلین توانست به حساب ایمیل وی وارد شده و چندین پیام آنلاین ارسال کند که در نهایت این کار او برایش یک سال زندان به ارمغان آورد.

کد خبر 200730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز