همشهری آنلاین: جلسه جان برنان نامزد ریاست سیا در کنگره به دلیل اعتراض مکرر برخی از حاضران در نشست مختل شده و سرانجام ریاست جلسه ناگزیر به تعویق آن و تخلیه کامل سالن نشست شد.

ایرنا نوشت: در این جلسه ده‌ها فعال صلح و افراد مخالف با عملیات ترور توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا سخنرانی جان برنان را که از سوی اوباما برای ریاست سیا نامزد شده متوقف کردند و وی را به جنایت و قتل زنان و کودکان در پاکستان، یمن و افغانستان متهم ساختند.

اعتراض‌ های پیاپی معترضان به گونه‌ای بود که عملا جلسه رای اعتماد به جان برنان در کمیته اطلاعات کنگره تبدیل به نمایشی استثنایی از محاکمه دولت آمریکا به دلیل ارتکاب جنایت در دیگر کشورها شد.

برخی از معترضان عضو گروه کدپینک یک جریان ضد جنگ در آمریکا هستند.

پلیس بسیاری از معترضان را دستگیر کرده و به بازداشتگاه منتقل کرد.

شبکه خبری او ار اف اتریش نیز گزارش داد جلسه کمیته اطلاعات در کنگره آمریکا روز گذشته (به وقت محلی) به طور موقت به حال تعلیق درآمد.

برنان که موتور محرکه افزایش حملات جنجالی پهپادها در دوره ریاست جمهوری باراک اوباماست از عملیات این هواپیماهای بدون سرنشین دفاع کرد و این عملیات را قانونی دانست.

برنان گفت: ما چنین اقداماتی را تنها به عنوان آخرین راه خروج انجام می‌دهیم تا جان افراد را نجات دهیم. برای حملات پهپادها در نبرد علیه تروریسم استانداردهای سختگیرانه‌ای داریم.

جلسه استماع با آشوب آغاز شد. اندکی پس از آغاز جلسه یکی از اعضای گروه معترضان کد صورتی فریاد زد: علیه پهپادها قیام کنید.

پلیس بسیاری از معترضان را به خارج از سالن هدایت کرد، دیانه فینستاین، رییس کمیته هم سالن را ترک کرد.

اوباما اوایل ماه ژانویه برنان را به عنوان جانشین دیوید پترائوس معرفی کرد. این مرد 57 ساله مدت‌هاست در بخش اطلاعات خارجی سیا کار می‌کند. پس از پیروزی اوباما در انتخابات چهار سال گذشته، وی سمت مشاور ضدتروریسم ریاست جمهوری آمریکا را عهده‌دار شد. او از زمره افرادی است که راهبرد آمریکا برای حملات با پهپاد به شمال پاکستان و یمن را طراحی کرده‌اند.

کد خبر 200592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز