همشهری آنلاین: پنجمین دوره جشنواره سراسری داستان انقلاب، با معرفی برگزیدگان در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در مراسم پایانی این جشنواره که با حضور جمعی از نویسندگان و فعالان حوزه فرهنگ و ادب برگزارش شد، هیئت داوران جشنواره برگزیدگان بخش های مختلف را معرفی کردند.

در پی فراخوان جشنواره 210 اثر در بخش داستان بزرگسال،82 اثر در بخش داستان کوتاه نوجوان،34 اثر در بخش رمان بزرگسال و20اثر در بخش داستان بلند و رمان نوجوان به دبیرخانه جشنواره راه یافت.

نکته قابل توجه در ارسال آثار، حضور پرتعداد نویسندگان زن بود به گونه ای که126نفر از بین 228نویسنده شرکت کننده، زن هستند.
هیئت انتخاب جشنواره داستان انقلاب پس از دو مرحله بررسی آثار،72 اثر را برای حضور در مرحله نهایی انتخاب کرد.

بر اساس اعلام هیئت داوری34 اثر در بخش داستان بزرگسال،17اثر در بخش داستان کوتاه نوجوان،13اثر در بخش رمان بزرگسال و 8 اثر در بخش رمان و داستان بلند نوجوان دارای شرایط لازم برای حضور در مرحله نهایی داوری شناخته شد.

در مراسم پایانی برگزیدگان اول تا سوم در بخش های چهارگانه معرفی شدند و با اهدای نشان جشنواره از تلاش های آنان قدردانی شد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره داستان انقلاب در مصاحبه با خبرنگار ما افزود:‌ گردآوری و نگهداری مفاهیم والای انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل های آینده با بهره گیری از توانمندی های بی همانند هنر داستان نویسی از مهم ترین هدف های برگزاری این جشنواره سراسری است.

امیرحسین فردی افزود: آن چه باعث رونق نویسندگی در عرصه ادبیات انقلاب اسلامی می‌شود دلبستگی نویسندگان ما به مهم ترین واقعه تاریخ معاصر این مرز و بوم یعنی انقلاب اسلامی است.

کد خبر 200493
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز