همشهری آنلاین: زاکانی نماینده مردم تهران با بیان اینکه رفتار روسای دو قوه در جلسه علنی یکشنبه 15 بهمن ماه مجلس در ضدیت با گفتمان اصولگرایی است، گفت: مسببین این حرکت به ویژه رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی و تلاش کنند تا مسیر تفاهم و همکاری برای رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.

مهر نوشت: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز ما یکی از حساس‌ترین برهه‌های تاریخ حیات انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم و نظام سلطه با همه گروه‌های ضد انقلاب به این نتیجه واحد رسیدند تا با برنامه‌ریزی منسجم و گسترده از این مقطع کنونی به عنوان یک فرصت برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه نقشه راه و سناریوی دشمن کاملاً روشن است، افزود: دشمن بر خلاف تلاشی که برای انسجام بین مخالفین انقلاب اسلامی انجام می‌دهد به دنبال تفرقه میان آحاد مردم به خصوص مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است تا نتوانند تدبیر درستی برای اداره جامعه و رفع مشکلات کنونی داشته باشند.

دشمن به دنبال اختلاف میان مسئولان و فشار بر مردم است

زاکانی افزود: دشمن با ایجاد شکاف میان مسوولان می‌خواهد در اذهان مردم اینگونه تداعی کند که مسئولان به دنبال جنگ قدرت هستند تا مردم مأیوس شده و ازآنها نا امید شوند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن همچنین همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا از طریق تحریم هم مانع پیشرفت کشور شده و هم معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا به خیال خام خود مردم دست از نظام اسلامی بردارند و مقابل نظام بایستند.

زشت‌ترین نوع مواجهه مسئولان در طول تاریخ انقلاب را شاهد بودیم

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه «نقشه دشمن ایجاد فتنه قبل از انتخابات ریاست جمهوری است» گفت: وقتی نقشه دشمن مشخص است چرا برخی عناصر داخلی باید آب به اسیاب دشمن بریزند و به جای تلاش و همکاری مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم شاهد تضادهای میان آنها باشیم، تا جایی که دیروز شاهد یکی از زشت‌ترین نوع مواجهه مسئولان با هم در طول تا ریخ بعد از انقلاب اسلامی بودیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تاکید کردند «هر کسی تا انتخابات آرامش جامعه را بر هم بزند و اختلافات را تشدید کند خیانت کرده است» گفت: آیا ما نباید از گذشته درس گرفته و مصالح نظام اسلامی را در نظر بگیریم و اینگونه خیانت نکنیم.

زاکانی با بیان اینکه «حرکت نادرست یکشنبه 15 بهمن ماه مسئولان در مجلس شورای اسلامی محکوم است و مسببین آن باید در پیشگاه رهبری و بالاتر از آن خداوند متعال پاسخ‌گو باشند و از مردم عذرخواهی کنند» گفت: اینگونه اقدامات آسیب جدی را به نظام جمهوری اسلامی خواهد زد.

دبیر کل جمعیت رهپویان با اشاره به اینکه «مردم از اخلاق مسئولان خود تاثیر می‌گیرند و رفتار و اعمال مسئولان در جامعه کاملا مشهود است» گفت: از این جهت نهادینه شدن ایگونه بد اخلاقی‌ها حیات جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

اتفاق 15 بهمن ماه جلسه علنی مجلس در ضدیت با گفتمان اصولگرایی بود

وی اظهار داشت: در این ایام مبارک دهه فجر مسئولان چگونه به خود اجازه می‌دهند کام مردم را در این سختی‌ها تلخ‌تر کنند، آیا این‌گونه اقدامات عیدی به مردم است! یا بازی کردن در زمین دشمن است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه «رفتار دیروز روسای دو قوه در مجلس با اصول اصولگرایی همخوانی ندارد و در ضدیت با گفتمان اصولگرایی است و ما را دچار یک ارتجاع و پس‌رفت می‌کند» اظهار داشت: مسببین این حرکت به ویژه رئیس جمهور باید از مردم عذر خواهی کنند و تلاش نمایند تا مسیر تفاهم و همکاری برای رفع مشکلات مردم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه «وقتی نقشه دشمن مشخص است انسان هوشمند باید تلاش کند تا در پازل دشمن بازی نکند» تصریح کرد: انتظاری که از آقای لاریجانی می‌رفت این بود که با توجه به نقشه دشمن؛ مسیر غلطی را که رئیس جمهور دنبال کرد را طی نکند.

زاکانی در ادامه افزود: مگر کمتر از دو هفته قبل روسای قوا مخاطب مستقیم رهبر معظم انقلاب قرار نگرفتند و ایشان نفرمودند که شکاف و اختلاف میان دولت و مجلس زیاد شده است و دشمن از اختلافات سو استفاده می‌کند. آیا این حرکت در مجلس از این اختلافات کم کرد یا بر آن افزود؟

نماینده مردم تهران با بیان اینکه «به حرکت دیروز روسای قوا به خصوص رئیس جمهور در جلسه علنی مجلس اعتراض داریم» گفت: اینگونه رفتارها باعث زیر سوال رفتن جایگاه ایشان شده و این رفتارها بازی در زمین دشمن و ضدیت با منافع ملی و وصایای حضرت امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

کد خبر 200155
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز