همشهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دیوان محاسبات بر اساس قانون می‌تواند طرح و بخشنامه و مصوبه خلاف قانون دولت، وزرا و روسای دستگاه‌ها را لغو کند.

واحد مرکزی خبر نوشت: مصطفی پورمحمدی در حاشیه هفتمین همایش اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی افزود: سازمان بازرسی در بسیاری از مواقع، کارهای تحقیقاتی دیوان محاسباتی را انجام می‌دهد، اگر دستورالعمل، بخشنامه و آیین نامه‌ای که ازسوی دولت و هر مقام دولتی و حکومتی، خلاف قوانین صادر شود ابتدا تذکر می‌دهیم، اگر اصلاح کردند که هیچ وگرنه تقاضای ابطال آن را به دیوان عدالت اداری ارائه می‌کنیم و در این باره پرونده‌های زیادی تاکنون بررسی شده است.

وی اضافه کرد: در خصوص پرونده آقای مرتضوی، دیوان گزارش را از مراجع دیگر دریافت و راسا به آن رسیدگی کرد.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاس در بانک پارسیان گفت: بانک پارسیان بخش خصوصی است و دخالت نکردیم و البته در این باره اطلاعاتی نداریم.

وی همچنین گفت: اگر موسسات عمومی، بانک‌های دولتی و خصوصی که تحت نظارت بانک مرکزی هستند تخلف کنند این موضوع در حوزه رسیدگی ماست اما در موضوع صرافی‌ها و پرداخت کنندگان وام و تسهیلات دخالت نمی‌کنیم.

پورمحمدی افزود: در موضوع ارز چند پرونده در بانک مرکزی وجود داشت که بر اساس گزارشات و اطلاعات احتمال تخلف در آن می‌رفت و ما هم اکنون در حال پیگیری این تخلفات در حوزه بانک مرکزی، بانک‌های دولتی و خصوصی هستیم.

وی گفت: مواردی از تخلف را خودمان پیدا کردیم اما برخی از موارد گزارش شد و برخی دیگر را نیز دستگاه‌های اطلاعاتی با بازپرسی‌های خود به آن رسیده بودند و به ما ارجاع دادند تا ارزیابی‌های بیشتری انجام دهیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه بیشتر نگاهمان ایجابی و در جهت بهبود امور است، ایجاد نهاد تنظیم مقررات در حوزه نفت و فعالان نفت به منظور اصلاح و بهبود محیط کسب و کاررا از پیشنهادهای سازمان بازرسی کل کشور در این باره بیان کرد و از وزارت نفت خواست با همکاری شورای رقابت این نهاد را ایجاد کند.

وی گفت: مسئله دیگری که به آن پرداختیم صادرات فرآورده‌ها با ارزش افزوده بالاتر است که موجب اشتغال و درآمدزایی بالا می‌شود.

کد خبر 200053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز