رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات قوه قضاییه از راه‌اندازی سامانه 129الکترونیک به‌منظور یکپارچه‌سازی در این حوزه، مشاور حقوقی، دریافت تصاویری از زورگیری‌های خیابانی و جرائم‌ مشهود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام حمید شهریاری عصر شنبه در جلسه فناوری اطلاعات قوه قضاییه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه کشور در آبان سال 88زیرنظر رئیس قوه قضاییه راه‌اندازی شد. وی ادامه داد: اجرای طرح عدالت الکترونیک که مهم‌ترین طرح در این نهاد است و همچنین سامانه جامع آماری (سجا) و ایجاد سامانه خدمات الکترونیک قضایی به مردم (سخا) ازجمله خدمات قوه قضاییه در سه سال اخیر بوده است.

راه‌اندازی سامانه 129الکترونیک برای ثبت جرائم مشهود

رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: توسعه اتوماسیون اداری و مالی و پشتیبانی قوه قضاییه از دیگر اقدامات این مرکز است. شهریاری تأکید کرد: این مرکز با ایجاد دبیرخانه الکترونیک و حسابداری الکترونیک در آینده‌ای نزدیک برای صرفه‌جویی در مصرف زمان و کاغذ اقدام می‌کند. وی از راه‌اندازی سامانه 129الکترونیک به‌منظور یکپارچه‌سازی در این حوزه، مشاور حقوقی، دریافت تصاویری از زورگیری‌های خیابانی و جرائم مشهود خبر داد.

راه‌اندازی سامانه الکترونیک بانک اطلاعات سجل قضایی

رئیس مرکز آمار فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: درسامانه الکترونیک بانک اطلاعات سجل قضایی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌ویژه افراد سابقه‌دار ایجاد می‌شود که در این سامانه با دادن کد ملی می‌توان اطلاعات سجلی فرد را دریافت کرد. شهریاری ادامه داد: طرح تحلیل و نقد آرای دادگستری در دیوان عالی موسوم به «تناد» راه‌اندازی شده است، همچنین فاز مطالعاتی این طرح از ابتدای سال گذشته آغاز شد و پایان مراحل تحلیل و طراحی آن را در تابستان امسال داشتیم.

پیش از این، خبر نصب یک هزار دوربین در مناطق جرم‌خیز و پرخطر منتشر شده بود. در این طرح قرار بود 200دوربین در تهران و 800 تا نیز در سراسر کشور نصب شود. این دوربین‌ها قرار بوده عمدتا در مناطقی که احتمال وقوع جرم بیشتر است و ازجمله مناطق جرم‌خیز شناخته می‌شوند، نصب شوند و علاوه بر دوربین‌های انتظامی از دوربین‌های ترافیکی نیز برای کنترل مناطق جرم خیز استفاده شود تااین مناطق به‌صورت دقیق از سوی پلیس رصد شوند که از نصب دوربین‌ها خبری منتشر نشد و این خبر در حد وعده‌ای که به آینده‌ موکول شده‌بود، باقی ماند. حدود سه‌‌ماه پیش فیلمی از وقوع یک زورگیری در تهران در شبکه‌های خبری منتشر شد. انتشار این فیلم سبب بروز عکس‌العمل از سوی رئیس قوه قضاییه‌ شد.

کد خبر 200011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز