همشهری آنلاین: نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اصرار رئیس جمهور بر ماندن مرتضوی در مقام رئیس صندوق تامین اجتماعی گفت: این اصرار رئیس جمهور در آستانه انتخابات بر شائبه استفاده از حمایت مالی این بنگاه بزرگ اقتصادی را از کاندیدای احتمالی دولت در انتخابات دامن می‌زند.

مهر نوشت: محمدقسیم عثمانی که به عنوان یکی از موافقان استیضاح وزیر کار در صحن علنی مجلس به ایراد سخن پرداخت با اشاره به سوابق مرتضوی گفت: طبق گزارش تحقیق و تفحص مجلس هفتم که از قوه قضائیه انجام داد مرتضوی سوابق مشخصی دارد و در بحث کهریزک که همکاران اشاره‌ای داشتند، اما در موضوع فروش سوالات کنکور آزاد سال 82 و 83 و آزمون دستیاری پزشکی سال 82 که موضوع افشا شد، خارج کردن پرونده‌های متعدد خرید و فروش سوالات کنکور در دوره دادستانی ایشان مانع رسیدگی زود به هنگام شد.

وی افزود: درخواست دادگستری برای ادامه تحصیل 200 نفر از قضات در مقطع کارشناسی ارشد به شائبه روابط پنهان مثلث مرتضوی، ملک زاده و دانشگاه آزاد شرایط حاد آن زمان را دامن زد.

عثمانی با اشاره به دیگر تخلفات مرتضوی در مقام دادستانی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا با انتصاب افراد مسئله دار برای کشور چالش ایجاد می‌کنید، مردم شما را برای تدبیر در حاکمیت انتخاب کردند نه اینکه با چنین انتصاب‌هایی به نظام خدشه وارد سازید.

وی افزود: شما می‌گویید نمایندگان در امور اجرایی دخالت نکنند، در عزل و نصب فرمانداران و استانداران به نظر آنان توجه نشود، اما خوب است که به مدیران خود هم بگویید نمایندگان را برای استیضاح مورد فشار قرار ندهند. ما یک هفته است که از دست نمایندگان شما موبایل‌های خود را خاموش کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مرتضوی در مقام دادستانی لطمه‌هایی به نظام زد که هنوز جای چنگ آن بر چهره پاک نظام باقی مانده است، گفت: انتصاب چنین فردی با اصرار رئیس جمهور در آستانه انتخابات بر بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور شائبه استفاده از حمایت مالی این بنگاه بزرگ اقتصادی را از کاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات را دامن می‌زد که این به نفع مردم و مصلحت کشور نیست.

عثمانی همچنین خطاب به وزیر کار گفت: آقای شیخ الاسلامی تخصص گرایی از برنامه شما از وزارت بود در حالیکه مرتضوی قاضی بود تازه با این شرح عملکرد. بنابراین سازمان اقتصادی باید یک مدیر اقتصادی داشته باشد. شما چنین بنگاهی را به بنگاه سیاسی تبدیل کرده اید.

وی تاکید کرد: ما صرف نظر از شیوه عمل رئیس جمهور از عملکرد وزرای خوب کابینه حمایت می‌کنیم.

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: بهتر بود بجای انتصاب غیر قانونی بر رفع بیکاری مردم و تطبیق برای مدیریت ناکارآمد بانک مرکزی اصرار می‌کردید.

عثمانی با اشاره به اصرار رئیس جمهور بر برکناری وزیر بهداشت ادامه داد: اصرار شما در برکناری خانم دستجردی و یا دکتر قربانی در صندوق توسعه ملی به چه دلیل بود چون دستورهای غیرقانونی را عمل نمی‌کردند برکنار شدند و اکنون اصرار شما بر ماندن مرتضوی یک قاضی تعلیق شده بر بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور چیست؟ چرا باید انرژی دولت و مجلس را صرف مسائل کم اهمیت شود؟

وی خاطر نشان کرد: کاش بجای این مساله رفع بیکاری و گرانی در کار بود و ما فکر می‌کردیم شما در صف اول برخورد با اینگونه ناعدالتی‌ها هستید.

کد خبر 199942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز