همشهری‌آنلاین: نخستین کنگره ملی سردار سرلشکر دکتر شهید مجید بقایی فرمانده قرارگاه کربلا در دفاع مقدس، شب گذشته در تالار «ایوان شمس» تهران برگزار شد.

yahya safavi

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این یادواره که سردار سرلشکر محمد باقری، سردار حسین علایی، سردار مرتضی قربانی، سردار صادق حیدرخانی، سردار محمدباقر نیکخواه بهرامی، دکتر صمیمی رئیس بنیاد شهید تهران و دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز حضور داشتند، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تاخیر 30 ساله در برگزاری این کنگره توضیح داد: متاسفانه پس از گذشت 30 سال، برای چنین سردار بزرگی اولین کنگره برگزار می‌شود. این در حالی است که تمامی دستگاه‌های فرهنگی ما باید به فکر برگزاری چنین کنگره‌هایی باشند.

وی ادامه داد: دکتر مجید بقایی انسانی مطلوب و جزو نخبگان ملت ما، اسلام و از سربازان حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) بود. خداوند در دوران هشت سال دفاع مقدس و در برهه‌ای از تاریخ اسلام و در سرزمین ما اراده کرده بود تا نسلی به وجود آید که همچون فولاد قوی و مستحکم باشند. دلهایشان حقیقت هستی را دریافته باشد و به ذات اقدس الهی معرفت پیدا کرده باشد. اینگونه افراد تمام زندگی خودشان را به فرمان امام بزرگوارمان فدا کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اطاعت‌پذیری شهدا از امام‌ خمینی (ره) افزود: این نسل با اطاعت از امام خمینی (ره)، شاه خائن را از کشورمان بیرون و حکومت اسلامی را در کشور برقرار کردند. همچنین فداکاری و از خودگذشتی آن‌ها باعث شد تا در جنگ تحمیلی نیز پیروز شویم. آن‌ها اکنون از ما می‌پرسند که ما این حکومت و اسلام را تا این مرحله رسانده‌ایم شما چه کاری برای پایداری این مملکت و حکومت اسلامی می‌خواهید انجام دهید؟

سرلشکر ‌صفوی گفت: به نظرم اگر بخواهیم شخصیت کسی را ارزیابی کنیم باید حداقل سه شاخصه اصلی او را از قبیل تفکر و اندیشه، اخلاق و رفتار و عملکرد اجتماعی بررسی کنید چرا که بسیاری از افراد حرف می‌زنند اما در اصل و به عمل، مردم فریب هستند. باید بگویم حرف ملاک نیست و این اخلاق و عملکرد است که باید افراد را با آن بسنجیم. به عنوان مثال خیلی‌ها تاکنون شعارهای عجیب و غریب داده‌اند اما آخر کار حرف‌هایشان با عملکردشان متفاوت بوده است.

وی اظهار کرد: شاخصه شهیدانی مانند دکتر مجید بقایی این بوده است که او به امام زمان (عج) و به امام راحل حقیقتا عشق می‌ورزیده است. علاوه بر این، شهیدان به گفته‌های قرآن یقین داشتند و همین باعث شد از کوه‌های سر به فلک کشیده کردستان تا خاک‌های تفتیده جنوب حضور یابند و حماسه‌آفرینی کنند. هرگاه شهید بقایی به دیدار امام می‌رفت تنها به چهره و چشمان امام نگاه می‌کرد. برخی‌ها فکر می‌کنند که جنگیدن کار آسانی است اما اینگونه نیست برای اینکه بتوان در مقابل دشمن ایستاد، باید فکور، عاقل و شجاع بود. این مؤلفه‌ها نیز در وجود شهید بقایی وجود داشت.

سرلشکر صفوی در در بخشی دیگر از سخنانش گفت: امروزه دشمنان ما پیچیده‌تر شده‌اند و همچنان، آمریکا، کشورهای غربی، صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی با پول‌های خود دشمنان ایران را یاری می‌کنند. این بیداری اسلامی که در بعضی از کشورها رخ داد، نتیجه انقلاب ما و هشت سال دفاع مقدس ما بوده است و همه ما به اعتقادی که از سال 57 تاکنون داشته‌ایم و همچنین به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری وفادار مانده و خواهیم ماند.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد: ملت ما در برابر مشکلات داخلی و فشارهای خارجی ظرفیت قوی‌ای دارد. دشمن به خیال خام خود می‌خواهد ما را شکست دهد اما باید بداند آن که رو به افول می‌رود، دولت و حکومت شرک و کفر است. مسیر انقلاب ما حق است و چون حق هستیم به ما ظلم می‌کنند.

 

کد خبر 199395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز