همشهری‌آنلاین: یادواره 150 شهید دوران دفاع مقدس به همت حوزه شهید مطهری سپاه ناحیه سراب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امام جمعه سراب در این مراسم گفت: شهدا با نثار خون خود حرکت انقلابی مردم ایران اسلامی را ماندگار کرده و موجب بیداری مسلمانان آزاده جهان شدند.

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی افزود: راه بقای دین و ترویج ارزش‌های دینی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی بر تقویت و گسترش بصیرت در بین مردم و به ویژه نسل جوان تاکید کرد و افزود: دشمنان با هر ترفند و حربه‌ای در فکر ایجاد ناامنی در ایران و نابودی اتحاد مردم هستند.

اکرمی، در ادامه اظهار کرد: تا زمانی که تفکر بسیجی با رهبری‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و پیشتیبانی امت وفادار و همیشه در صحنه، پشتوانه نظام و انقلاب باشد، دشمن نخواهد توانست اهداف پلید خود را در جامعه اسلامی پیاده کند.

وی وحدت، همدلی و تبعیت از ولایت را از اهداف والای انقلاب عنوان کرد و افزود: امروز دشمن به جایگاه و نقش رهبری پی برده و به همین علت با ترفندها و توطئه‌های مختلف سعی در تفرقه افکنی دربین مردم و مسؤولان دارد.

امام جمعه سراب با اشاره به ناتوی فرهنگی و جنگ نرم استکبار جهانی از خانواده‌ها خواست تا با آگاهی دادن به فرزندان خود آنان را در مقابل توطئه‌های دشمنان در فضاهای مجازی، اینترنت و ماهواره مصون نگه دارند.

سپس فرمانده سپاه ناحیه سراب نیز گفت: تمام تلاش استکبار و دشمنان بر این اساس است تا گره مستحکم مردم با ولایت را پاره کنند و مردم را نسبت به اهداف نظام اسلامی و خون شهدا بی‌اعتماد سازند.

سرهنگ محمود اصل گرگانی افزود: بقا و داوم واقعی نظام اسلامی در گرو تبعیت مطلق از ولایت فقیه و هوشیاری و بصیرت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس، نتیجه‌ی تکیه بر اصل وحدت و همدلی است، اظهار کرد: هر وقت دشمن به فروپاشی این اصل اساسی موفق شود در آن صورت می‌تواند راه شوم خود را هموارتر ببیند.

وی با اشاره به نقش شهدای تخریب سراب در هشت سال دفاع مقدس خواستار دفن و خاکسپاری شهدای گمنام در این منطقه شد.

در ادامه این مراسم مداحان در مدح امام حسین (ع) و شهدا مدیحه سرایی کردند.

کد خبر 196670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز