چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با اغاز مرحله دوم طرح امنیتی بغداد، سقوط یک فروندبالگرد آمریکایی روز چهارشنبه 18 مرداد در غرب عراق، چهار مجروح و دو مفقود بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا با صدور بیانیه‌ای از سقوط یک بالگرد این کشور در استان الانبار در غرب عراق خبر داد که بر اثر آن چهار تن از سرنشینان این بالگرد مجروح شده و دو تن نیز مفقود شده‌اند.

در بیانیه‌ ارتش آمریکا آمده است: تحقیقات برای شناسایی علت سقوط این بالگرد و اطلاع از وضعیت دو تن از سرنشینان مفقود آن آغاز شده است.

خبرگزاری فرانسه در خبری دیگر گزارش داد، نیروهای عراقی و آمریکایی روزچهارشنبه مرحله دوم طرح امنیتی برای به دست گرفتن دوباره‌ کنترل امنیتی بغداد و جلوگیری از خشونت‌ در این شهر را آغاز کردند.

ارتش آمریکا اعلام کرد که این عملیات با حضور شش هزار سرباز و پلیس عراقی و 5500 سرباز آمریکایی در مناطق مختلف بغداد آغاز شد.

مرحله اول طرح امنیتی بغداد که در ماه ژوین و با حضور 50 هزار نیروی آمریکایی و عراقی انجام شد، با شکست روبرو شد.

یکی از ژنرال‌های ارتش آمریکا نیز تاکید کرد: ما باید خشونت در بغداد را کاهش دهیم و در عملیات ماه ژوین نیز حدود 441 تروریست را کشته و بازداشت کردیم.

خبرگزاری شینهوا نیز گزارش داد: انفجار یک بمب در مسیر گشتی نیروهای پلیس عراق در فلوجه یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.

یک مقام پلیس فلوجه به این خبرگزاری گفت: به دنبال این انفجار که در مسیر یکی از راه‌های ورودی به منطقه اندلس در مرکز فلوجه روی داد، علاوه بر کشته شدن یک نیروی پلیس و مجروح شدن یک تن دیگر خسارت‌های زیادی نیز به خودروی حامل این نیروها وارد شد.


یک مقام وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد: انفجار یک بمب در مسیر گشتی نظامی نیروهای آمریکایی در شرق بغداد به کشته شدن یک غیر نظامی و مجروح شدن یک تن دیگر منجر شد.

یک مقام مرکز هماهنگی مشترک ارتش عراق در بعقوبه نیز تاکید کرد: در دو حمله‌ جداگانه در بعقوبه تعدادی عراقی کشته و مجروح شدند.

بر اساس این گزارش اصابت یک موشک به یکی از ساختمان‌های مسکونی در بعقوبه یک زن و کودک یک ساله‌اش کشته و 16 تن دیگر مجروح شدند و خسارت‌های زیادی نیز به منازل مسکونی این منطقه و یک مسجد نزدیک این محل و اماکن تجاری اطراف آن وارد شد.

همچنین حمله افراد ناشناس به یک نیروی پلیس در شمال شهر بعقوبه به کشته شدن وی منجر شد.

کد خبر 1992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز