همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس جزئیات آخرین جلسه مشترک دولت و مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور را تشریح کرد و خبر داد در جلسات بعدی مشترک که از شنبه آینده ادامه می‌یابد سقف قیمتی، نحوه بازپرداخت، آنالیز قیمت‌ها و اولویت‌های تولید در هدفمندی یارانه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش مهر، حمیدرضا فولادگر با اشاره توافق اولیه در این کمیته درخصوص اعطای کمک معیشتی به مردم گفت: توافق کلی مجلس و دولت بر این بود که کمک‌های وِیژه‌ای برای آخر سال مردم در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: نحوه اعطای این کمک‌ها در قالب نقدی یا غیر نقدی منوط به بررسی و تصمیم دولت است که بزودی در این‌باره اطلاع رسانی خواهد شد.

فولادگر در ادامه افزود: توافق نهایی دیگر درحوزه قانون مبنا برای اجرای فاز دوم هدفمندی بود که قانون اولیه هدفمندی با همان تخصیص 50 درصد مردم، 30 درصد تولید وخدمات و 20 درصد دولت مورد توافق دولت و مجلس قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرار است مباحثی چون سقف قیمتی، نحوه بازپرداخت، آنالیز قیمت‌ها و اولویت‌های تولید در جلسات آتی مجلس و دولت مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که فاز دوم هدفمندی قطعا امسال اجرا نمی‌شود خاطرنشان کرد: جلسه آتی دولت و مجلس شنبه آینده برگزار می‌شود و قرار شد تا برگزاری جلسه بعد، کارگروه‌های مشترک دولت و مجلس نیز جلسه داشته باشند.

فولادگر افزود: تاکید مجلس بر ارائه زودتر لایحه بودجه بود که امیدواریم هر چه زودتر این اقدام صورت بگیرد.

جلسه شب گذشته مجلس و دولت که با حضور روسای دو قوه، جمعی از وزیران و روسای کمیسیون‌ها و چهره‌های اقتصادی مجلس برگزار شد.

کد خبر 199160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز