چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: در سال گذشته 476 هزار و 850 نفر از کسانی که در کشورمان اقامت غیرمجاز داشتند دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجه نیروی انتظامی گفت: اغلب این افراد افغانی، بنگلادشی و پاکستانی بودند. سال گذشته خروج حدود 7 میلیون مسافران ایرانی و خارجی در مرزهای کشور ثبت شده است که از این تعداد 2 میلیون و 452 هزار نفر مسافران ایرانی و 4 میلیون و 504 هزار نفر مسافران خارجی بوده اند.

سرتیپ محمد علی رهنما  اضافه کرد: همچنین 7 میلیون و 72 هزار نفر در سال گذشته وارد کشور شده اند که از این میزان 2 میلیون و 735 هزار نفر خارجی و 4 میلیون و 337 هزار نفر ایرانی بوده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر وی گفت: در این مدت هزار و 21 گذرنامه جعلی ایرانی و 3 هزار و 524 گذر نامه جعلی خارجی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجی خاطرنشان کرد: 81 پایانه مرزی هوایی، دریایی و زمینی در کشور وجود دارد که درسال گذشته در این پایانه‌ها 2 هزار و 40 نفرایرانی از خروج و ورود به کشورممنوع شده‌اند و همچنین دراین مدت 288 خارجی ازخروج و ورود به کشور ممنوع شده‌اند.

سرتیب رهنما با اشاره به متلاشی شدن 13 باند جعل اسناد و مدارک مسافرتی و غیرمسافرتی افزود: این باند با متشکل از افراد خارجی وایرانی بودند که در این خصوص 293 نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس مهاجرت و اتباع خارجی گفت: در سال گذشته 65 باند قاچاق انسان متشکل از هزارو 625 نفر شناسایی ، دستگیر و از کشور اخراج شدند.

سرتیب رهنما درباره میزان جریمه برای هر روز اقامت غیرمجاز در کشورمان افزود: به ازای هر روز اقامت غیرمجاز 30 هزار تومان جریمه اخذ می‌شود که از این بابت مبلغ 15 میلیارد و 897 میلیون و 48 هزار ریال به ازای 53 هزار روز اقامت غیرمجاز از اتباع خارجی اخذ و به حساب تعیین شده واریز شد.

کد خبر 19913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز