شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به دلیل عدم تحقق تقاضای اواخر زمستان در آسیا، تا اوایل فوریه صادرات نفت خود را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، اوپک که حدود 40 درصد نفت جهان را تامین می‌کند، ظرف چهار هفته و تا 9 فوریه، روزانه 23 میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادرات خواهد کرد که نسبت به دوره قبل کاهش 150 هزار بشکه ای یا 0.6 درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته کارشناسان، تولید محموله‌های نفتی معمولا در این موقع از سال، به دلیل آخرین مرحله تقاضای نفت زمستانی در نیمکره شمالی افزایش پیدا می‌کند.

روی میسون، رئیس یک شرکت بررسی کننده حرکت نفتکش‌ها گفت: دومین افزایش تولید در زمستان اتفاق نمی‌افتد.

گزارش ماهانه اوپک حاکی از این است که تولید اوپک در ماه دسامبر به دلیل کاهش 4 درصدی تولید عربستان، به پایین ترین سطح 14 ماه اخیر رسید. نفت برنت روز گذشته در حدود 113 دلار در هر بشکه معامله شد.

تعداد محموله‌های نفتی خاورمیانه در این دوره با 0.7 درصد کاهش به 17 میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسید در حالیکه در چهار هفته منتهی به 12 ژانویه، 17 میلیون و 520 هزار بشکه بود.

در این دوره نفت موجود در نفت‌کش‌ها به طور متوسط 467 میلیون و 600 هزار بشکه خواهد بود که 1.5 درصد نسبت به دوره قبلی کاهش یافته است.

اوپک شامل الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ونزوئلا است.

کد خبر 199129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز